HR-specialist med uppdrag inom säkerhet

Utbetalningsmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
2025-06-25


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Utbetalningsmyndigheten i Stockholm

Vill du vara med och lösa en av de största samhällsutmaningarna? Trivs du i en miljö av innovationsanda, framåtdriv och starkt samhällsengagemang?

Hos oss får du vara med och bygga upp en ny myndighet från grunden och bidra till att förhindra välfärdsbrott och den organiserade brottslighetens framväxt. Du får en arbetsgivare som månar om din utveckling och ger dig stort eget ansvar och mandat.

Publiceringsdatum
2025-06-25

Beskrivning
Rollen är delad mellan administrativa avdelningens HR-funktion och Säkerhetsenheten.

Du kommer att tillhöra Administrativa avdelningen som ansvarar för HR. Administrativa avdelningen ansvarar även för bl.a. inköp, kommunikation, arkiv och registratur, ekonomiredovisning, samt lokalförsörjning inklusive internservice.

Dina arbetsuppgifter
I rollen arbetar du ungefär halva din tid med att stödja myndighetens chefer med rekrytering och med att, tillsammans med en kollega, fortsätta utveckla myndighetens rekryteringsprocess. Du kan även komma att stödja HR-funktionen i andra delar. De andra cirka 50 procenten av din tid ägnar du åt säkerhetsrelaterade frågor såsom säkerhetsprövningar samt administration inom säkerhetsområdet.

Kvalifikationer
- Akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant.
- Utbildning för att genomföra säkerhetsprövningsintervjuer.
- Utbildning inom säkerhetsskydd som arbetsgivaren bedömer relevant för uppgifterna på Säkerhetsenheten.
- Minst tre års erfarenhet från statlig myndighet av att självständigt hålla i hela rekryteringsprocesser, med kompetensbaserad rekrytering.
- Minst ett års erfarenhet av att genomföra säkerhetsprövningsintervjuer.
- Mycket god förmåga att formulera dig i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av rekrytering till roller inom it.
- Hög it-mognad.
- Erfarenhet från verksamhet med höga krav på säkerhet.

Efterfrågade förmågor och färdigheter
För att lyckas och trivas i rollen behöver du vara serviceinriktad och ha en väl utvecklad samarbetsförmåga. Du behöver ha en hög grad av självständighet och ett gott omdöme, bl.a. med utgångspunkt i den statliga värdegrunden. Du behöver också ha en väl utvecklad kommunikativ förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Är du intresserad?
Tjänstgöringsorten är i Stockholm. Myndigheten finns i moderna lokaler i närheten av Gullmarsplan. Befattningen är en visstidsanställning med start 1 september 2025 fram till 28 februari 2026, den är placerad i säkerhetsklass.

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta HR-ansvarig Cecilia Carmler på 010-175 12 40. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner för de fackliga organisationerna är Martina Jansson (Saco-S) telefon 010-3037653, Mattias Kollberg (Seko) telefon 010-482 17 59 och Michael Ohlsson (ST) 010-5727512.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-07-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/24".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Utbetalningsmyndigheten (org.nr 202100-7071)

Arbetsplats
Utbetalningsmyndigheten

Kontakt
Cecilia Carmler
010-1751240

Jobbnummer
9404036

Prenumerera på jobb från Utbetalningsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Utbetalningsmyndigheten: