HR-specialist Bemanning
Göteborgs Stad, SDF Lundby / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, SDF Lundby i Göteborg Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen
får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 47 000 invånare har oftast
bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta
kommunikationer. Förvaltningens 2 500 medarbetare arbetar tillsammans för
att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en
sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor
och upplever delaktighet.
Publiceringsdatum2015-03-19ArbetsuppgifterPå vår HR-avdelning är vi tio medarbetare som stödjer verksamheterna i att nå goda resultat för våra invånare. Fokus i vårt arbete som stödfunktion är att verka för ett gott ledarskap och medarbetarskap. Vi samarbetar nära och stöttar varandra i det dagliga arbetet. Vi värnar allas delaktighet, våra goda relationer och har ett öppet klimat och nära till skratt.
Vi söker nu dig som vill berika vår grupp med din person och kompetens!
Som bemanningsspecialist arbetar du som lokal processledare för bemanningsfrågor i förvaltningen. Du driver, samordnar, utvecklar och förankrar bemanningsfrågor i förvaltningen utifrån politiska mål och Göteborgs stads bemanningsprocess. Du har också en controllerfunktion avseende förvaltningens bemanningsarbete.
Du ansvarar för de strategiska bemanningsfrågorna och samordnar samt utvecklar dessa för att uppnå optimal bemanning för hela förvaltningen. Du kommer att arbeta i partnerskap med chefer på flera nivåer för att lösa återkommande bemanningsproblematik. I arbetet ingår att följa upp, utvärdera och dokumentera centrala och lokala aktiviteter samt vara kontaktperson mellan förvaltningen och beställarfunktionen. Du företräder förvaltningens syn på hur processen och IT-stöd kan utvecklas och deltar vid behov i stadens gemensamma utvecklingsarbete rörande processen och dess IT-stöd.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning inom personal- och arbetslivsfrågor eller annan likvärdig examen. Du har god förståelse och kunskaper om verksamheterna och är intresserad och kunnig inom arbetsrätt och arbetstidsfrågor. Du är van vid och tar snabbt till dig relevanta IT-system, t.ex. Timecare. Du är analytisk, van att arbeta med siffror och duktig på att följa upp och dokumentera. Om du har kvalificerad erfarenhet av projektledning och eller/av att ha arbetat som chef är det meriterande.
Som person är du kommunikativ, lyhörd och kan påverka andra. Du ska självständigt kunna planera, utveckla, prioritera och driva frågorna inom ditt arbetsområde. Du är strukturerad, målorienterad och levererar med hög kvalitet. Uppdraget kräver stor samarbetsförmåga med kollegor och andra aktörer både inom och utanför organisationen.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en framgångsfaktor för en högre kvalitet gentemot de vi är till för och i vårt interna utvecklingsarbete.
Friskvård är viktigt för oss. Vi har rökfri arbetstid och alla anställda har tillgång till ett brett utbud av tränings- och kulturaktiviteter.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-02
Ange följande referens när du ansöker: A459192
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Bryngelsson, HR-chef 031-366 70 56
Eva Saletti, Sektorschef 031-366 76 83
Facklig kontaktAshraf Nasseri, Vision 031-366 77 13
Andreas Canderfalk, Saco/Jusek 031-366 70 77
FöretagGöteborgs stad, SDF Lundby
AdressGöteborgs stad, SDF Lundby
Stadsledningskontoret
40482 GÖTEBORG
KontorsadressKöpmansgatan 20 GÖTEBORG
Jobbnummer 2212950
Observera att sista ansökningsdag har passerat.