HR-specialist

Hässleholms kommun / Administratörsjobb / Hässleholm
2020-02-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "HR-specialist" (sökbar t.o.m. 2024-06-26) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Hässleholm, Perstorp, Östra Göinge, Kristianstad, Osby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hässleholms kommun i Hässleholm

Administrationsavdelningen består av elva medarbetare som ansvarar för ekonomi, personalfrågor, inköp samt övrig intern administration för tekniska förvaltningen. Avdelningen stöttar och hjälper alla övriga avdelningar på förvaltningen.



Ligger ditt fokus på människan i organisationen, HR- och personalfrågor? Då är du personen vi söker!

Det här erbjuder vi dig!
Hos oss får du möjlighet att forma och utveckla tekniska förvaltningens HR-stöd och arbeta strategiskt med fokusområden inom HR.

Du kommer att vara en viktig del i det coachande och operativa stödet till våra chefer i HR-frågor.

Din övergripande uppgift som HR-specialist är att bidra till en förstklassig leverans av HR-tjänster. Du blir förvaltningens expert inom områdena rekrytering, arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering och kompetensförsörjning. Till din hjälp finns även andra HR-kollegor i kommunen som du kan bolla frågor med.

Vi vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som t ex friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar.

Vårt kontor ligger en kort promenad från tågstationen. Du pendlar med lätthet hit från hela regionen.

Vem är du?
För att lyckas i rollen som HR-specialist har du flerårig erfarenhet av kvalificerat HR-arbete, gärna från liknande arbete inom offentlig förvaltning. Vi söker dig som har akademisk utbildning som personalvetare eller motsvarande utbildning som vi bedömer likvärdig.

Som person är du lyhörd för verksamhetens behov, ansvarstagande, självgående samt flexibel och har god samarbetsförmåga. Att kunna bygga relationer och nätverk samt kunna samverka med chefer blir en viktig del i ditt arbete.

I rollen som HR-specialist kan du ställas inför komplexa situationer vilket förutsätter att du trivs i en föränderlig miljö och arbetar med ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du är tydlig i din kommunikation och har en god pedagogisk förmåga.

Du ska dela värderingar och förhållningssätt som beskrivs ihttps://www.hassleholm.se/download/18.34bd16841562b9afcb75180/1481530551429/PopulärutgÃ¥va medarbetar- och ledarpolicy.pdf

Publiceringsdatum
2020-02-20

Övrig information
Intervjuer är inplanerade under vecka 12.

Om företaget
På tekniska förvaltningen arbetar cirka 300 personer och består av sex avdelningar som bland annat ansvarar för förvaltning och drift av kommunens fastigheter, gator, parker och skog. Dessutom ingår köp och försäljning av tomtmark, projektledning samt trafiksäkerhet och parkeringsövervakning.

Inom tekniska förvaltningen delar vi med oss av kunskap och drar nytta av varandras styrkor.

Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.

Välkommen att bli en av oss!

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast eller efter överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hässleholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/96".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hässleholms kommun (org.nr 212000-0985)

Arbetsplats
Tekniska förvaltningen, Administrationsavdelningen

Jobbnummer
5108451

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hässleholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hässleholms kommun: