HR-specialist
Trafikverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.
På den centrala funktionen HR arbetar vi för att skapa en modern och attraktiv arbetsplats, med rätt kompetens på rätt plats i organisationen. Vi har ett strategiskt och funktionellt HR-ansvar för hela Trafikverket och bidrar med stöd och styrning inom HR-området till organisation och chefer. Frågor som kompetensförsörjning, avtal, villkor, arbetsmiljö, hälsa och organisation ingår i vårt uppdrag. Dessutom är det vår uppgift att stärka Trafikverkets ställning som en attraktiv arbetsgivare, för såväl egna som framtida medarbetare. Vår ambition är att skapa en stimulerande arbetsmiljö som präglas av arbetsglädje och engagemang. Vill du följa med på resan?
Arbetsuppgifter
Brinner du för urval, intervjuer och kandidatupplevelse lika mycket som vi? Då vill vi jobba med dig!
Vi som jobbar med rekrytering på Trafikverket är drivna, engagerade och utvecklingsinriktade. Vi har högt tempo, är effektiva och fullt fokuserade på vårt uppdrag. Trafikverket kommer växa med upp till 3000 nya medarbetare de närmsta åren och vår roll på Rekrytering är viktigare än någonsin. Med teamwork och roligt på jobbet når vi framgång tillsammans.
En vanlig dag på jobbet kan börja med urval av en teknisk specialist, fortsätta med en chefsintervju för att avslutas med att du knåpar ihop en annons för en projektledare, eller någon annan av Trafikverkets 150 yrkesroller. Du jobbar med alla delar i rekryteringsprocessen och tillsammans med rekryterande chef ansvarar du för att hitta rätt kompetens till rätt plats.
Om du gillar att utvecklas samtidigt som du får bidra till utveckling kommer du trivas hos oss. Förutom löpande rekryteringar jobbar vi även med stora rekryteringskampanjer, search på Linkedin och deltar på mässor. Som om inte det vore nog kommer du få arbeta i ett sprillans nytt rekryteringssystem, helt anpassat efter våra behov.
Teamet i Solna stödjer förutom Stockholm även region Öst samt alla verksamheter norr om Gävle. Det innebär att du kommer ha frekventa resor i din kalender, ofta med övernattningar.
Vi söker dig som har en examen inom personal- och arbetslivsområdet och har arbetat med rekrytering av både specialister och chefer. En förutsättning för att lyckas i rollen är tidigare erfarenhet av att ha arbetat som kvalificerat konsultativt chefsstöd från antingen rekrytering eller annan HR-verksamhet. Det är meriterande om du har arbetat med testverktyg.
För att du ska trivas i rollen som HR-specialist gillar du högt tempo i en föränderlig miljö. I det nära samarbetet med rekryterande chef är du kvalitetsmedveten och har god ledarförmåga. Gentemot kandidat har du ett professionellt bemötande med hög integritet. I teamet bidrar du med energi och arbetsglädje. Självklart är du självständig, strukturerad och flexibel.
Om du är i början av din karriär eller jobbat länge med rekrytering spelar mindre roll då stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställd Provanställning tillämpas
Publiceringsdatum2018-04-12ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-29
Ange följande referens när du ansöker: 12:2018:95
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma Fundin
emma.fundin@trafikverket.se 010-123 0627
FöretagTrafikverket
AdressTrafikverket
Rödavägen
78189 Borlänge
KontorsadressSe hemsida
Jobbnummer 4079526
Observera att sista ansökningsdag har passerat.