HR-specialist - Rekryteringssamordnare
Falu kommun / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun,
Borlänge eller i
hela Sverige Kommunstyrelseförvaltningen, Personalkontoret, Rekryteringscenter
1 tjänst
Sista dag att ansöka är 2013-04-18
I Falu kommun är vi 4 300 anställda. Vi har över 220 olika yrken och här finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi är till nytta för kommuninvånarna varje dag och gör skillnad i samhället. Vi har jobb som märks.
Personalkontoret ingår i kommunstyrelseförvaltningen. En omorganisation av HR-frågorna pågår och som ett led i detta inrättas Rekryteringscenter. Syftet är att alla rekryteringar och sökande ska ha en väg in i kommunen och att vi därigenom skapar enhetliga processer och enhetligt bemötande. Rekryteringscenter ska också ge ett mer aktivt stöd till chefer i rekryteringar, framför allt av specialister och chefstjänster.
Anställningsvillkor
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast efter överenskommelse.
Publiceringsdatum2013-04-03Dina arbetsuppgifterVi söker en samordnare för Rekryteringscenter. Du kommer aktivt att delta i olika rekryteringsuppdrag samtidigt som du har det övergripande ansvaret och överblickar det totala rekryteringsläget. Rekryteringscenter är nytt och din uppgift blir att tillsammans med övriga 2-3 medarbetare hitta arbetsformer, marknadsföra tjänsten och utveckla rekryteringsprocessen inom Falu kommun.
I uppdraget ingår bl.a att:
• Samordna och utveckla arbetet inom Rekryteringscenters uppdrag
• Leda arbetet med att anpassa och fortsatt implementera ett nytt digitalt rekryteringssystem (ReachMee)
• Utveckla det nya rekryteringssystemet med mallar, urvalsfrågor och nya former för intervjuer och gallring
• Agera internkonsult i rekryteringsuppdrag utifrån aktuell rekryteringstjänst vilket innebär allt från frågeställningar vid verksamhetsprövningen och hela vägen fram till intervju och anställning
• Vara bollplank till chefer i olika rekryteringsfrågor
• Rapportera utfall och erfarenheter löpande till personalkontorets ledningsgrupp
Tillräckliga kvalifikationer (minimikrav)
Formella krav
• Högskoleutbildning med inriktning mot HR eller motsvarande kunskaper/utbildning som av arbetsgivaren prövas likvärdigt
• Dokumenterade kunskaper om kompetensbaserad rekrytering samt tidigare erfarenhet av kvalificerade rekryteringar, t.ex chefsrekryteringar
• Utbildad och erfaren användare av något analysverktyg
• Tidigare erfarenhet av att driva och följa upp projekt och processer
• Flerårig erfarenhet av självständigt arbete med HR- och rekryteringsfrågor inom en stor organisation
• Kan uttrycka dig väl i tal och skrift
Personlighetsmässiga krav
• Som person vill vi att du har pedagogisk förmåga, är strukturerad och har en egen drivkraft samt känsla för service med kunden i fokus
• Du har en god förmåga att utveckla relationer och samverkan inom organisationen och är till din person prestigelös
• Kommunicerar tydligt och klart, lyssnar och skapar dialog
• Du är mål- och resultatinriktad
• Har ett stort engagemang för kommunens verksamheter och samhällsutveckling
• Du är en utvecklingsinriktad person, som aktivt kan stötta organisationen inom personal- och kompetensförsörjningsområdet
• Strategisk och taktisk förmåga
Meriterande kvalifikationer
Erfarenhet av rekryteringsarbete från privat sektor.
Tidigare erfarenhet av arbete med successionsplanering och talent management.
Erfarenhet av att leda.
Upplysningar
Inger Klangebo, personalchef tel. 023-82125
Fackliga företrädare
Britt-Marie Grau (Vision) tel: 023-83789
Christina Forstberg (SACO) tel: 023-82436
Arbetstider och omfattningEj specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFalu kommun
AdressFalu kommun
79183 Falun
Jobbnummer 1511136
Observera att sista ansökningsdag har passerat.