Hr-partner som vill jobba med personaladministrativa system och

Kronofogdemyndigheten / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Täby, Botkyrka eller i hela Sverige

Du arbetar på vår hr-avdelning tillsammans med andra hr-partners och har hr-direktören som närmaste chef.

Du arbetar verksamhetsnära med chefer i alla typer av hr-frågor. Samtidigt har du ett fördjupat ansvar för personaladministrativa system och nyckeltal. Du förväntas ta ett strategiskt ansvar för att utveckla, implementera och följa upp processer, verktyg och arbetssätt inom området.

Dina arbetsuppgifter är varierande. En del handlar om att stödja våra chefer som hr-partner i alla frågor. Den andra delen är som specialist inom området personaladministrativa system och nyckeltal. Det innebär att du ansvarar för att se över, tolka och tillämpa processer och överenskommelser. Du ansvarar för samverkan med våra samarbetspartners Statens servicecenter och Skatteverket. Du är vår expert inom området som involverar, koordinerar, informerar, utbildar och erbjuder stöd och rådgivning inom området. Du driver utvecklingsaktiviteter och arbetar tvärfunktionellt.

Konkret innebär det bland annat att du förbereder underlag inför lönerevision och ansvarar för uppföljning och statistik efter lönerevisionen. Du ansvarar för att hantera statistikförfrågningar och insamling av data från lönesystemet, både inom den egna myndigheten och till andra myndigheter. Vidare bidrar du i myndighetens lönekartläggningsarbete och arbete med BESTA klassificering. Under 2020 kommer vi också att förbereda oss för att gå in i ett nytt lönesystem. Det gör vi i ett projekt tillsammans med Statens servicecenter och Skatteverket.

Du utvecklar våra sammanställningar för nyckeltal och former för uttag av nyckeltal. Att hantera uppgifter kring myndighetens semesterhantering ingår också i ansvarsområdet.

Du kommer också att bistå informationsägaren av personaladministrativa system (hr-direktören) med kunskap och olika uppgifter. Inom informationsägarområdet ingår såväl frågor om informationssäkerhet som it-säkerhet och GDPR.

Du trivs med att arbeta i förändring, bidra till effektiva lösningar och du har lätt för att hitta en balans mellan det strategiska, taktiska och det operativa.

Hr-avdelningen arbetar med att utveckla processer och verktyg där vi både styr och stödjer hela myndigheten. Vi stödjer chefer utifrån verksamhetens behov kring kompetensförsörjningens alla delar såsom att vara en attraktiv arbetsgivare och bemanna organisationen, att behålla medarbetare genom att bl.a. främja en god arbetsmiljö, kompetensutveckla, ha ett tydligt och inkluderande ledarskap och ett aktivt medarbetarskap. Vi arbetar utifrån statlig värdegrund och riktning med arbetsgivar- politik bl.a. genom avtal, arbetsrätt och lönebildning. I delar av vår verksamhet är Skatteverkets HR-avdelning vår partner och där t.ex. Kronofogdens rekryteringar och utbildningar hanteras.

Vi söker dig som har

- högskoleutbildning inom HR/beteendevetenskap eller annan relevant högskoleutbildning
- minst 3 års aktuell erfarenhet av brett, kvalificerat HR-arbete
- Erfarenhet och kompetens inom ditt ansvarsområde personaladministrativa system och nyckeltal. Goda kunskaper i Excel

Du har personliga egenskaper som innebär att du har en god förmåga till helhetssyn, du är van att arbeta självständigt och kan driva ditt arbete framåt. Du är flexibel och lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Du är modig och har mycket energi och driv. Vidare är du en god kommunikatör som anpassar ditt språk till mottagaren.

I rollen som specialist är det speciellt viktigt att du är noggrann, har analytisk förmåga och förmåga att se samband och göra rimlighetsbedömningar för att hålla god kvalitet i underlag.

Information om oss och jobbet

Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader.

Vi finns i Sundbyberg. Resor kan förekomma.

Vid den här rekryteringen använder vi oss av löpande urval. Därför är det viktigt att du skickar in din ansökan så fort som möjligt.

Tillträde sker enligt överenskommelse.

Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html.

Ett jobb som räknas- för andra och för dig! På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas - både för andra och för dig.

Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2019-12-19

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kronofogdemyndigheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/366".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kronofogdemyndigheten (org.nr 202100-5646)

Arbetsplats
HR-avdelningen

Jobbnummer
5010395

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kronofogdemyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kronofogdemyndigheten: