HR-partner
Quest Consulting Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Quest Consulting Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Åt vår kund söker vi nu en HR-partner
Uppdragsbeskrivning
Som HR-partner hos vår kund får du möjlighet att vara en viktig del i en strategisk och affärsnära HR-avdelning. HR-avdelningens uppdrag är att leverera värdeskapande processer och tjänster för att skapa förutsättningar för kunden att vara en attraktiv arbetsgivare.
Du kommer att arbeta verksamhetsnära ute på de olika platskontoren såväl som på kontoret i Hammarby Sjöstad, för att på ett naturligt sätt kunna fånga upp och skapa det moderna HR som efterfrågas. Avdelningen består av totalt nio medarbetare, varav en enhetschef för arbetsmiljöområdet. Vi tillämpar flexibla och digitala arbetssätt med möjlighet till delvis distansarbete.
Publiceringsdatum2024-09-09ArbetsuppgifterVara ett verksamhetsnära stöd till chefer inom samtliga personalfrågor. Chefsstödet innebär b l .a löpande stöd i medarbetar- och organisationsfrågor, kompetensplanering, rekrytering, individ- och rehabiliteringsärenden, arbetsrättsliga frågor och facklig samverkan
Ansvara för HR-avdelningens roll i att säkerställa samordning och samarbetet med rekryteringsföretag.
Fortsätta utveckla HR-avdelningens arbete med digitala plattformar och e-learning.
Som HR-partner har du en självständig roll och samtidigt ett nära samarbete med kollegorna inom HR-avdelningen där vi tar ett gemensamt ansvar för vårt uppdrag
Vara en del i avdelningens gemensamma arbete för att utveckla ett relativt nytt HR-system och flera spännande pågående utvecklingsarbeten
Som HR-partner arbetar du verksamhetsnära vilket innebär att du rör dig mellan din arbetsplats i Hammarby sjöstad och våra arbetsplatskontor i söder- och norrort
Tjänsten är ett föräldravikariat på minst 12 månader med start i oktober 2024.
Övrig informationRollen är på 100% med arbetstider måndag-torsdag 8-17 och fredag 8-14. En till två dagar i veckan kan man jobba från distans.
KvalifikationerPersonalvetarprogrammet eller annan för uppdraget relevant eftergymnasial utbildning
Ett par års erfarenhet av att självständigt planera och genomföra olika rekryteringsuppdrag
Erfarenhet från kvalificerat HR-arbete inom flertalet processer samt chefsstöd
God kännedom om samt vana att tillämpa arbetsrättsliga lagar och regler
Mycket god IT- och administrationsvana
Goda kunskaper i svenska språket, i tal och skrift
Erfarenhet av att självständigt drivit olika individärenden
Meriterande med licensiering och erfarenhet från arbete med personlighet- och färdighetstester för rekrytering
Meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen och/eller kommunal verksamhet
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om företagetQuest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Quest Consulting Sverige AB (org.nr 556945-6659),
https://quest.se/ Jobbnummer 8888096
Observera att sista ansökningsdag har passerat.