HR-koordinator till HR-avdelningen

Sundbybergs kommun / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs kommun i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Ekerö, Södertälje eller i hela Sverige

Du gillar struktur. Och är full av idéer. Precis som vi.

Här på HR-avdelningen arbetar vi för att skapa förutsättningar för chefer och medarbetare att leverera den bästa servicen till våra kommuninvånare. Teamet består av kompetenta och engagerade medarbetare inom HR och lön. Avdelningen leds av HR-chefen.

Som HR-koordinator kommer du att ansvara för flera administrativa uppgifter på avdelningen samt driva mindre projekt självständigt. Rollen ställer höga krav på sinne för planering, noggrannhet, struktur samt analys. På enheten arbetar vi nära varandra och prestigelöshet och intresse för vår del i helheten är avgörande.

Dina arbetsuppgifter innebär att brett och varierat arbeta med olika HR-områden med fokus på administration, utbildning samt underhålla HR:s intranätsidor. Du ansvarar för HR-supporten vilket betyder att du svarar på frågor från stadens chefer som inkommer via e-post. Du tar fram statistik, lämnar ut handlingar och svarar på både interna och externa förfrågningar. Rollen kräver att du håller dig uppdaterad på såväl hela staden-nivå som avdelningsnivå. Du drivs av att bidra till digitalisering, effektivisering och utveckling av avdelningen. Du ges i den här rollen chansen att komma i kontakt med alla delar av arbetet i vår kompetensförsörjningsprocess; attrahera, rekrytera, utveckla, behålla, vilket ger dig bred erfarenhet och lärande. Rollen innebär samverkan med samtliga enheter på avdelningen.

Vi vill att du är utbildad personalvetare. För att trivas riktigt bra i den här rollen tror vi att du är en relativt nyutbildad personalvetare och har viss erfarenhet av arbete med administration inom HR. Du har intresse för IT-system inom HR och är van med ett digitalt arbetssätt för att skapa effektiva arbetsprocesser. Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Som person är du strukturerad, analytisk och ansvarstagande.

Avdelningen sitter tillsammans i stadshuset i Hallonbergen. Du blir en av 15 medarbetare på avdelningen. Vår nuvarande HR-koordinator kommer gå vidare till en roll som HR-konsult på enheten.

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi vill ha din ansökan senast den 20 februari, 2022. Ansök genom att skicka in ditt CV samt svara på urvalsfrågorna. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller brev.

Välkommen med din ansökan!

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2022-02-04

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sundbybergs kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sundbybergs kommun (org.nr 212000-0175), http://www.sundbyberg.se/

Arbetsplats
Sundbybergs stad

Kontakt
Facklig kontaktperson, Nås via kommunens växel
08-706 80 00

Jobbnummer
6311358

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs kommun: