HR-koordinator
Göteborgs stad., Grundskoleförvaltningen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Grundskoleförvaltningen i Göteborg Göteborgs grundskoleförvaltning omfattar 141 kommunala skolor och 44 fristående skolor med ca 56 000 elever. Omsättningen är ca 7,2 mdkr. Förvaltningen har ca 8 000 medarbetare och chefer som gemensamt utvecklar och förvaltar verksamheten till framtidens skola.
Grundskoleförvaltningen har tydligt fokus på att utveckla kultur, förhållningssätt samt styrning- och ledning, för att stödja och skapa bästa möjliga förutsättningar för rektorerna att leda den pedagogiska utvecklingen av skolan. Vi söker dig som brinner för utmaningen att bygga upp en nyskapande och modern organisation med följande fokus:
• Ökad kvalitet i undervisningen för att öka elevernas lärande.
• Tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevernas kunskapsresultat.
• Ökad likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet och kompensera för elevernas olika förutsättning.
Publiceringsdatum2018-11-02ArbetsuppgifterHos oss blir du del av HR-avdelningen som består av ca 20 medarbetare. Vår avdelning präglas av ett öppet klimat, prestigelöshet, professionalism och mycket gott samarbete. Vi har roligt tillsammans! Dina huvuduppgifter är att tillsammans med ytterligare två HR-koordinatorer ge support och service till förvaltningens chefer och administratörer i löneadministrativa frågor, LAS-hantering och andra personalfrågor såsom t.ex. pension och arkiv. Det betyder att du behöver ha kunskap om lagar och avtal inom löneområdet.
Du håller ordning på organisationsträd och behörigheter och det är du som kvalitetssäkrar, gör kontroller och ger support till förvaltningens chefer och administratörer samt administrerar löneskulder. Tillsammans driver du och dina kollegor utvecklingen framåt för att vår löneadministrativa process skall vara så effektiv, korrekt och kvalitetssäkrad som möjligt. Du ingår i nätverk med andra processledare från Göteborgs stad.
En gång om året har vi ett uppskattat event för förvaltningens gratifikander som du planerar och samordnar. Vårt kontor finns i nybyggda lokaler på Gamlestadstorget och bygger på aktivitetsbaserat arbetssätt.
KvalifikationerDu skall ha minst 3-årig gymnasieutbildning. Ytterligare påbyggnadsutbildning i löne-/personaladministration är meriterande. Gedigna kunskaper och erfarenhet av arbete i Personec och minst tre års erfarenhet av löneadministrativa arbetsuppgifter är grundförutsättningar för att axla rollen.
Du behöver ha förmåga att skapa struktur och ordning, vara noggrann, ha ett siffersinne och ett proaktivt förhållningssätt. Du skall trivas i en serviceroll där du har många kontaktytor, både internt och externt. Du är en god pedagog och kan kommunicera lätt och begripligt både i tal och skrift. Du skall gilla att ha mycket att göra, kunna prioritera och hantera stressiga perioder med arbetsanhopningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-18
Ange följande referens när du ansöker: G18/487
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristin Perem
kristin.perem@grundskola.goteborg.se 031-366 26 58
Pia Steninger
pia.steninger@grundskola.goteborg.se 031-3669422
FöretagGöteborgs stad., Grundskoleförvaltningen
AdressGöteborgs stad., Grundskoleförvaltningen
411 20 Göteborg
40482 GÖTEBORG
KontorsadressRosenlundsgatan 4 GÖTEBORG
Jobbnummer 4437150
Observera att sista ansökningsdag har passerat.