HR-Koordinator
HRB Service AB / Administratörsjobb / Solna
2025-08-20
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos HRB Service AB i Solna,
Stockholm,
Sollentuna,
Huddinge,
Södertälje eller i
hela Sverige Vilka är vi?
HRB fortsätter att växa - med fler affärer, nya medarbetare och ökad efterfrågan! Vi är ett bolag med god ekonomi, hög trivsel och högt tempo. Vår målsättning är tydlig - vi ska vara de mest effektiva och trevligaste på marknaden. Vi gör vårt yttersta för att skapa nöjda kunder, beställare och medarbetare!
Sedan 2021 är HRB en del av Pinerock Group. Tillsammans med koncernens övriga bolag erbjuder vi en stark plattform inom försäkringsskador, service och ROT - med fokus på stabilitet, kunskap, utvecklingsmöjligheter och engagemang.
Nu söker vi dig som vill vara med på resan i rollen som HR-Koordinator
Om rollen
Som HR-koordinator har du en central och viktig roll där du ansvarar för att samordna, planera och administrera HR-arbetet inom HRB och dess bolag. Rollen omfattar ett brett spektrum av arbetsuppgifter och kräver både struktur och flexibilitet.
I din vardag kommer du att:
• Ansvara för administration inom HR, inklusive hantering av semesteransökningar, frånvaro och sjukanmälan
• Leda och hantera hela rekryteringsprocessen - från behovsanalys till anställning
• Ansvara för introduktion och onboarding av nya medarbetare
• Vara kontaktperson för och samordna rutiner med företagshälsovård
• Sköta intern och extern kommunikation, såsom uppdatering av hemsida och sociala medier
• Vara IT-ansvarig och kontaktperson gentemot extern IT-leverantör och support
• Stötta kollegor med IT-relaterade frågor och problem
• Värna om och stärka HRB:s varumärke
Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som koordinator eller inom HR/administration. Du är självgående, ansvarstagande och har lätt för att skapa struktur i ditt arbete. Du trivs med många kontaktytor, både internt och externt, och har en god kommunikativ förmåga - både i tal och skrift. Du behöver ha grundläggande kunskap inom HR-frågor och arbetsrätt. Vi ser gärna att du har grundläggande kompetens inom Microsoft 365. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av byggbranschen och innehar körkort.
Vi tror att du är:
• Serviceinriktad och lösningsfokuserad
• Administrativt stark och strukturerad
• Beslutsför och affärsorienterad
• En lagspelare med god samarbetsförmåga
Ansökan
HRB erbjuder dig ett varierande och roligt arbete med goda möjligheter till utveckling i företaget. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Solna, med arbetstider måndag-fredag kl. 07:00-16:00
Ansökningar hanteras löpande, skicka din ansökan redan idag!
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare HRB Service AB (org.nr 556992-9630)
Arbetsplats HRB Gruppen
Jobbnummer 9467583