HR-Koordinator

HRB Service AB / Administratörsjobb / Solna
2025-08-20


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos HRB Service AB i Solna, Stockholm, Sollentuna, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige

Vilka är vi?

HRB fortsätter att växa - med fler affärer, nya medarbetare och ökad efterfrågan! Vi är ett bolag med god ekonomi, hög trivsel och högt tempo. Vår målsättning är tydlig - vi ska vara de mest effektiva och trevligaste på marknaden. Vi gör vårt yttersta för att skapa nöjda kunder, beställare och medarbetare!

Sedan 2021 är HRB en del av Pinerock Group. Tillsammans med koncernens övriga bolag erbjuder vi en stark plattform inom försäkringsskador, service och ROT - med fokus på stabilitet, kunskap, utvecklingsmöjligheter och engagemang.

Nu söker vi dig som vill vara med på resan i rollen som HR-Koordinator

Om rollen

Som HR-koordinator har du en central och viktig roll där du ansvarar för att samordna, planera och administrera HR-arbetet inom HRB och dess bolag. Rollen omfattar ett brett spektrum av arbetsuppgifter och kräver både struktur och flexibilitet.

I din vardag kommer du att:

• Ansvara för administration inom HR, inklusive hantering av semesteransökningar, frånvaro och sjukanmälan
• Leda och hantera hela rekryteringsprocessen - från behovsanalys till anställning
• Ansvara för introduktion och onboarding av nya medarbetare
• Vara kontaktperson för och samordna rutiner med företagshälsovård
• Sköta intern och extern kommunikation, såsom uppdatering av hemsida och sociala medier
• Vara IT-ansvarig och kontaktperson gentemot extern IT-leverantör och support
• Stötta kollegor med IT-relaterade frågor och problem
• Värna om och stärka HRB:s varumärke

Din profil

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som koordinator eller inom HR/administration. Du är självgående, ansvarstagande och har lätt för att skapa struktur i ditt arbete. Du trivs med många kontaktytor, både internt och externt, och har en god kommunikativ förmåga - både i tal och skrift. Du behöver ha grundläggande kunskap inom HR-frågor och arbetsrätt. Vi ser gärna att du har grundläggande kompetens inom Microsoft 365. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av byggbranschen och innehar körkort.

Vi tror att du är:

• Serviceinriktad och lösningsfokuserad
• Administrativt stark och strukturerad
• Beslutsför och affärsorienterad
• En lagspelare med god samarbetsförmåga

Ansökan

HRB erbjuder dig ett varierande och roligt arbete med goda möjligheter till utveckling i företaget. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Solna, med arbetstider måndag-fredag kl. 07:00-16:00

Ansökningar hanteras löpande, skicka din ansökan redan idag!

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
HRB Service AB (org.nr 556992-9630)

Arbetsplats
HRB Gruppen

Jobbnummer
9467583


Prenumerera på jobb från HRB Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos HRB Service AB: