HR-konsult med inriktning rekrytering
Landstinget i Uppsala län / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget i Uppsala län i Uppsala,
Östhammar,
Håbo,
Enköping,
Heby eller i
hela Sverige HR-avdelningen, Akademiska sjukhuset
Med 8 000 anställda, 1 000 vårdplatser och omfattande öppenvård är Akademiska sjukhuset ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är Akademiska leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige.
Vår verksamhet
HR-organisationen på Akademiska sjukhuset ingår som en del i den nya sjukhusgemensamma administrationen. Inom kort kommer vi att dela upp oss i fyra enheter, verksamhetsnära stöd, enheten för kompetensförsörjning, enheten för arbetsrätt och arbetsvillkor samt Friskhuset.
Samordning mellan enheterna sker via HR-direktör och chef för respektive enhet. Inom enheten för kompetensförsörjning samt arbetsrätt och arbetsvillkor arbetar en mindre grupp medarbetare med frågor som är kopplade till utveckling av våra HR-processer och det praktiska HR-arbetet. Inom verksamhetsnära stöd arbetar HR-partners inom samtliga HR-processer. Vi söker nu två HR-konsulter med inriktning rekrytering till vår enhet för kompetensförsörjning.
Publiceringsdatum2016-12-22Dina arbetsuppgifterArbetsuppgifterna består bland annat av;
- Samordning av utlandsutbildade sjuksköterskor och läkare. Hitta lämpliga rekryteringskanaler, annonsering, intervjuer, referenstagning. Vara kontaktperson mot Socialstyrelsen och Migrationsverket, administration kring tillstånd, legitimation etc.
• Samordna och vara kontaktperson mot bemanningsföretag för inhyrd personal.
• Ansvara för hela rekryteringsprocessen för sjuksköterskor och hantera spontanansökningar från utlandsutbildade sjuksköterskor.
• Löpande administration rörande rekrytering och samordning av annonsering.
• Studenter- att erbjuda studenterna ett attraktivt erbjudande innan de avslutar sin praktik.
• Ansvara för att rekryteringsprocessen är effektiv, kvalitetssäkrad och rättssäker.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning inom HR-området och du har arbetat i minst 3 år inom rekrytering eller så är du sjuksköterska med erfarenhet och intresse för rekrytering. Har du erfarenhet av att rekrytera personal från andra länder är det meriterande. Som person är du drivande, kreativ, strukturerad och resultatorienterad samt har förmågan att fånga upp signaler/behov i organisationen. Du uttrycker dig mycket väl tal och skrift på svenska och har förmåga att skapa intresseväckande texter.
Då du bland annat kommer att arbeta med rekrytering av utländsk personal är det viktigt att du känner dig bekväm med att kommunicera och formulera dig på engelska. Har du ett tredje språk kan det vara meriterande. Du är en serviceinriktad person som har lätt för att kommunicera och skapa goda relationer. Du tar initiativ, är lösningsfokuserad och har en förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete.
AnställningsvillkorVi erbjuder två tillsvidareanställningar på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse. Provanställning á 6 månader kan komma att tillämpas.
För mer information
HR-direktör Lena Hadad tfn 018- 611 31 07
Fackliga kontaktpersoner nås via växeln tfn 018-611 00 00
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast 15 januari 2017.
Denna rekrytering sker helt genom Landstinget i Uppsala läns försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, två heltidsanställningar, Tillträde enligt överenskommelse -
ErsättningFast lön. Kollektivavtal finns.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-15
Ange följande referens när du ansöker: AS1150/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLandstinget i Uppsala län
AdressLandstinget i Uppsala län
Akademiska sjukhuset
75185 Uppsala
KontorsadressAkademiska sjukhuset
Jobbnummer 3231053
Observera att sista ansökningsdag har passerat.