HR-konsult
Götene kommun, Personalenheten / Administratörsjobb / Götene
2022-11-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-konsult" (publicerad 2024-07-03) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Götene,
Lidköping,
Skara,
Skövde,
Mariestad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Götene kommun, Personalenheten i Götene Götene kommun är den lilla kommunen med många möjligheter. Här finns en stor bredd i kompetensen och samtidigt en närhet som gör det enkelt att samarbeta över både organisatoriska och professionella gränser. Vi som arbetar i Götene kommun är till för dem som bor i, besöker och verkar i Götene kommun och all vår verksamhet syftar till att stödja deras behov. Grunden i vårt medarbetarskap är ansvar, etik, mod och ärlighet. Som medarbetare i Götene är du engagerad och delaktig och vi eftersträvar arbetsplatser som stimulerar till initiativrikedom, kreativitet och ansvarstagande. Vi kan erbjuda meningsfulla och samhällsnyttiga arbeten. Inom Götene kommun vill vi på bästa sätt ta vara på din kompetens i arbetet.
Publiceringsdatum2022-11-14BeskrivningSom HR-konsult ingår du i HR-enheten, vilken tillhör sektor ledning och stöd.
Enhetens uppdrag är att ge råd och stöd till kommunens verksamheter i HR-frågor och att vara med och utveckla kommunen inom området. Du kommer att arbeta i ett team med en HR-chef och HR-konsulter. Inom enheten har vi också ett nära samarbete med övriga stödfunktioner.
Som HR-konsult är du ett stöd till cheferna i kommunen i deras uppdrag att bedriva en bra verksamhet, vilket förutsätter att du är intresserad av kommunens verksamheter och dess förutsättningar. Arbetsområdet är brett och innehåller uppgifter inom bland annat kompetensförsörjning, arbetsmiljöarbete, personalekonomi, arbetsrätt och avtal, lönebildning samt ledarutveckling. Arbetsuppgifterna varierar beroende på situation och behov. Du kommer även att ha strategiskt ansvar för ett eller ett par specialistområde.
Vi söker Dig som lika gärna tar tag i kvalificerade uppgifter av utvecklingskaraktär som arbete med löpande administrativa uppgifter. Din egen kompetensprofil och egna intresseområden kan påverka hur arbetsuppgifterna fördelas.
KvalifikationerDu har högskoleutbildning som personalvetare eller annan akademisk utbildning som vi bedömer som likvärdig. I rollen som konsult är du kommunikativ, bra på att skapa relationer, modig och driftig. Du har lätt för att samarbeta med olika funktioner samt förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift samt stimuleras av att ha varierande arbetsuppgifter.
Det är en fördel om du har erfarenhet av HR-arbete inom kommunal verksamhet samt olika HR-system. Vi förutsätter också att du har god datorvana och kompetens i excel, word och powerpoint.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort för bil är ett krav för anställning.
AnställningsvillkorTillsvidareanställning på heltid. Intervjuer är planerade till december.
Som anställd i Götene kommun har vi flera förmåner, bland annat erbjuds friskvårdsbidrag, semesterväxling och möjlighet att gå på massage. Välkommen med din ansökan!
Vi tar endast emot ansökningar elektroniskt via vår hemsida. Bemannings-och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser undanbedes. Götene kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Götene kommun strävar mot jämställdhet och mångfald i våra verksamheter och arbetar därför aktivt för en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGötene kommun, Personalenheten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/144".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Götene kommun (org.nr 212000-1652)
Arbetsplats Götene kommun, Personalenheten
Kontakt Joakim Sundén, HR-chef
0511-386810 Jobbnummer 7167597
Observera att sista ansökningsdag har passerat.