HR-generalist
Strålsäkerhetsmyndigheten / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Strålsäkerhetsmyndigheten i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Katrineholm,
Norrköping eller i
hela Sverige Vill du bli vår nya kollega på HR-enheten? Vi söker nu en HR-generalist som trivs i en verksamhetsnära roll och i en händelserik och varierande miljö.
Publiceringsdatum2017-02-08ArbetsuppgifterArbetsuppgifterna sträcker sig inom ett brett spektrum av HR-området och du får arbeta med både strategiska och operativa frågor.I huvudsak arbetar du proaktivt och rådgivande i alla förekommande HR-frågor och stödjer chefer på alla nivåer, inom bland annat arbetsmiljö, rekrytering, rehabilitering, arbetsrätt, lönebildning och andra personalsociala frågor.
Du ansvarar dessutom för att utveckla vår rekryteringsprocess samt innehållet i vårt erbjudande som arbetsgivare. Du deltar även i olika HR-relaterade projekt, inom områden som exempelvis ledar- och medarbetarskap.
Du tillhör HR-enheten på avdelningen för verksamhetsstöd. Enheten består av fem medarbetare som bidrar med kunskap och kompetens inom HR-området. Vi svarar för myndighetens kompetensförsörjning och övergripande arbetsmiljöfrågor. Vi arbetar strategiskt med att utveckla verktyg och metoder som stödjer myndighetens kompetensförsörjning och ledarskapsutveckling. Att utveckla myndighetens HR-processer och enhetens interna arbetssätt är en viktig del av våra uppgifter.
Du kan komma att ingå i myndighetens krisorganisation.
Är du den vi söker?
Du har högskoleutbildning med inriktning personal, organisation, beteendevetenskap eller motsvarande. Du har minst fem års erfarenhet av brett, konsultativt HR-arbete.
Du har också
• god kunskap om arbetsrätt, specifikt om de lagar och avtal som gäller för statliga myndigheter
• mycket god kunskap om rekrytering.
Det är meriterande om du har erfarenhet av
• att arbeta med ledarskapsutveckling
• omställningsarbete.
För att fungera bra i rollen som HR-generalist behöver du
• ha ett coachande förhållningssätt
• vara strukturerad och drivande
• ha god samarbetsförmåga och motiveras av att interagera med andra
• ha ett prestigelöst förhållningssätt och trivas med att arbeta såväl operativt som strategiskt
• ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• ha goda kunskaper i engelska.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Att jobba hos oss
Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Här får du möjlighet att delta i arbetet för ett strålsäkert samhälle. Våra drygt 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Du får använda och utveckla din spetskompetens tillsammans med experter som arbetar med frågor som har långsiktig betydelse för människor, miljö och samhälle. Vi strävar hela tiden efter att utveckla verksamheten. Vi har ett stort internationellt nätverk och samarbetar med bland annat IAEA och OECD/NEA. Vårt kontor ligger vid Solna strand nära Stockholm.
För oss är det viktigt att våra medarbetare kan kombinera yrkesliv och privatliv. Våra villkor och förmåner
Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta HR-chef Elin Faltin, telefon 08-799 44 47.
Fackliga företrädare är Lars Bennemo, SACO, telefon 08-799 41 99, och Michael Wallin, ST, telefon 08-799 42 87.
Vi vill ha din ansökan senast den 2 mars 2017.
Mer om oss
Film om att jobba hos oss
Övrig information
Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStrålsäkerhetsmyndigheten
AdressStrålsäkerhetsmyndigheten
Solna strandväg 96
17154 Solna
KontorsadressSolna strandväg 96
Jobbnummer 3308955
Observera att sista ansökningsdag har passerat.