HR-assistent till Kamux - Upplands Väsby

Kamux AB / Administratörsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kamux AB i Upplands Väsby, Järfälla, Botkyrka, Huddinge, Värmdö eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av rekrytering eller annat HR-arbete, alternativt är precis färdigutbildad personalvetare? Då kan det vara dig vi letar efter!
Kamux är en snabbväxande affärskedja specialiserad på handel med begagnade bilar och relaterade tjänster. För att kunna erbjuda kunderna en förstklassig service när som helst och var som helst kombinerar Kamux online-försäljning med ett utbrett nätverk av butiker. Förutom via digitala kanaler är företaget verksamt med 77 butiker i Sverige, Finland och Tyskland. Sedan företaget grundandes har Kamux sålt över 450 00 begagnade bilar, varav 62 922 såldes 2022.

Att jobba som HR-assistent
Som HR-assistent hos oss får du möjlighet att arbeta med rekrytering av våra säljare, inköpare och andra roller vid behov. Du arbetar med samtliga delar i rekryteringsprocessen från uppstartsmöten till administrering av anställningsavtal. Rollen innefattar även övrig administration kopplat till vår personal. Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter är:

Första urval
Telefonintervjuer
Digitala intervjuer
Utskick av personlighets- och problemlösningstester
Referenstagning
Administration i samband med on- och offboarding


Om Kamux
Kamux är en snabbväxande affärskedja specialiserad på handel med begagnade bilar och relaterade tjänster. För att kunna erbjuda kunderna förstklassig service när och var som helst kombinerar Kamux online-försäljning med ett utbrett nätverk av butiker. Förutom försäljning via digitala kanaler är företaget verksamt med 78 butiker i Sverige, Finland och Tyskland, varav 23 butiker i Sverige. Sedan företaget grundades har Kamux sålt över 500 000 begagnade bilar, varav 62 922 såldes 2022. Kamux omsättning uppgick 2022 till 968,7 miljoner euro och bolaget hade i genomsnitt 883 anställda omräknat till heltid. Kamux Oy är listat på Nasdaq Helsingfors-börsen. Mer information finns på www.kamux.se.

Är du den vi söker?
Vi söker dig som har något års erfarenhet av att ha arbetat med rekrytering eller annat HR-arbete alternativt är du precis färdigutbildad personalvetare eller genomgått annan HR-utbildning. För att fungera väl och trivas i rollen krävs att du är serviceminded och strukturerad samt har en ödmjuk inställning i arbetet. Du tycker om mötet med andra människor men uppskattar variationen i att även få arbeta administrativt.
Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift krävs för tjänsten.
Placering: Vårt kontor i Upplands Väsby, med möjlighet att delvis arbeta hemifrån
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Visstidsanställning.
Start: omgående fram till slutet av september 2024.
Arbetstider: måndag-fredag 8.00-17.00 med flextid.


Publiceringsdatum
2024-03-07

Så ansöker du
Vi behöver dig så snart som möjligt. Skicka ditt CV och personliga brev samt information om vilken ort du söker till så fort som möjligt, dock senast den 31:a mars. Vi genomför intervjuer löpande, så vänta inte med att ansöka!
Vänligen notera att vi enbart tar emot ansökningar via vårt eget rekryteringssystem.
Har du frågor om tjänsten kontakta HR-chef Malin Andersson på malin.andersson@kamux.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kamux AB (org.nr 556897-5725)
Bjursvägen 31 A (visa karta)
194 66  UPPLANDS VÄSBY

Arbetsplats
Huvudkontor

Jobbnummer
8524287

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kamux AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kamux AB: