HR-assistent, internationellt företag, city

Avanzera Bemanning / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Till ett uppdrag som beräknas pågå t om mars 2010 söker vi en HR-assistent. Uppdrget ska påbörjas snarast möjligt. Vår kund är ett internationellt företag och arbetsplatsen är i centrala Stockholm.
Som konsult i Avanzera har du fast månadslön och betald semester. Efter detta uppdrag finns möjlighet till andra uppdrag eller rekrytering till kund.
Du kommer att ingå i en grupp på fem personer där du kommer att arbeta operativt tillsammans med HR-Manager med olika HR-frågor under tiden som avdelningen genomgår en förändringsprocess. Det är en internationell och dynamisk organisation där det är viktigt att du kan assistera med diverse administrativa uppgifter. Du kommer t.ex. att:
• Korrekturläsa HR policys och uppdatera dokument
• Registrera lönestatistik i Excel och SAP
• Hjälpa till vid rekryteringsprocesser och skriva anställningsavtal
• Bygga webbsidor och hantera material i HR Intranet portal
• Assistera vid internutbildning av personal
• Boka möten samt hantera HR:s inköpsprocess
Detta är en utmärkt chans för dig som vill få erfarenhet av brett HR-arbete i en större organisation.
För att du ska trivas i rollen tror vi att du är noggrann, självgående och kan hantera konfidentiell information. Det är viktigt att du har tidigare erfarenhet av administrativt servicearbete eller/ och erfarenhet av att arbeta med webbsidor.
Utbildningsmässigt ser vi gärna att du har relevant akademisk examen och detta arbete passar utmärkt för en nyexaminerad person. Vi kan också tänka oss att du har tidigare arbetat som VD-assistent eller löneadministratör och vill nu prova på något annat.
Kunskaper i SAP är meriterande. Goda kunskaper i svenska tal och skrift är ett krav och eftersom koncernspråket är engelska skall du ha en god förståelse och förmåga att kunna kommunicera på engelska både i tal och skrift.
Vi kan erbjuda dig en intressant roll på en stimulerande arbetsplats med inspirerande kollegor.
Är det något du undrar över är du välkommen att höra av dig till nedanstående kontaktperson.
Din ansökan mailar du till ansokan@avanzera.se . Märk din ansökan: HR-assistent. Din ansökan vill vi ha snarast möjligt. Intervjuer sker löpande.
OM Avanzera Bemanning
Vi arbetar med uthyrning och rekrytering av personal inom områdena Kontor, Ekonomi och Sälj/marknad. Företagets inriktning är personal med hög kompetensnivå och lång erfarenhet. Vi är medlemmar i Bemanningsföretagen och är ett Auktoriserat bemanningsföretag.

Publiceringsdatum
2009-02-04

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Heltid, tillsvidareasntällning

Ersättning
Fast lön
Månadslön, var god ange löneanspråk.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-02-11
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@avanzera.se

Kontakt
Ingrid Beckman, 08-545 28 303

Företag
AVANZERA BEMANNING

Adress
AVANZERA BEMANNING
Box 853
10137 STOCKHOLM

Kontorsadress
Vasagatan 15-17

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 28 300

Jobbnummer
394925

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning: