HR-assistent
Avnet Nortec AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avnet Nortec AB i Solna,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Kort beskrivning av företaget: Om Avnet
Phoenix, Arizona - based Avnet, Inc. (NYSE: AVT), a fortune 500 company, is one of the world's largest distributors of electronic components, computer products and embedded systems from leading manufacturers. Serving customers in 69 countries, Avnet markets,
inventories and adds value to these products and provides world-class supply-chain management and engineering design services.
Phoenix, Arizona - baserade Avnet, Inc., ett Fortune 500-företag, är en av världens största distributörer av elektronikkomponenter, datorprodukter och inbyggnadssystem från ledande tillverkare. Med kontor i 69 länder, marknadsför och lagerhåller Avnet dessa produkter samt tillför mervärde i form av tekniska tjänster och "Supply Chain Management".
INFORMATION OM LEDIG TJÄNST
Titel: HR Assistent
Beskrivning av arbetsuppgifter: Personalavdelningen/Human Resources på Avnet Nortec AB utökas och söker därför en HR Assistent. Tjänsten är baserad i Sundbyberg men HR i Sverige ger stöd till ledare och medarbetare i Sverige, Finland, Norge och Danmark.
Om arbetsuppgifterna och tjänsten:
I rollen ingår exempelvis:
• Administrativt stöd till HR ansvarig
• HR/Personal- och löneadministration i olika processer
• Uppdatering av diverse IT-verktyg/register när förändringar sker i arbetsförhållanden
• Att hålla sig a jour med lagar, arbetsrättsliga frågor, kollektivavtal, försäkringsfrågor och företagets policys
• Arkivering/Manuella underlag
• Samt i övrigt typiskt förkommande arbete inom HR/lön
Beskrivning av kvalifikationer: Om din erfarenhet, utbildning och du som person:
Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet och gärna utbildning inom personal- och HR området, men absolut en genuin vilja att arbeta med just löner och personal. Du har erfarenhet av administrativt arbete och är van att arbeta med olika företeelser parallellt. Du är serviceminded, utåtriktad och har en mycket god kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt. Som person är du initiativtagande och självgående. Din noggrannhet och förmåga att ha framförhållning är viktigt för att lyckas i rollen.
Krav på dig som söker:
Mycket god svenska och engelska i tal och skrift
Goda kunskaper i Officepaketet
Förståelse för ekonomiska resonemang, och olika lönesystem
Minst gymnasial utbildning
Meriterande:
Finska, Danska och/eller Norska
Affärssystemet SAP eller annat IT- verktyg inom ekonomi eller personal
Vana av att ha kontakter med externa samarbetspartners, exempelvis löneadministratörer
Andra uppgifter:
Varför arbeta för Avnet Nortec AB?
Du erhåller förmåner enligt kollektivavtal; pension & försäkringar. Dessutom kommer du att arbeta i ett fräscht, nyrenoverat kontor. Du erhåller årligt motionsbidrag, subventionerade massagetillfällen, och fredagsfika med härliga arbetskamrater. Personalklubb finns, som fixar trevliga aktiviteter.
KONTA
Publiceringsdatum2014-01-21Arbetstider och omfattningTillsvidare
Deltid
Deltid ca 18-20 tim/veckan Provanställning på sex månader, därefter tillsvidareanställning.
TillträdeSnarast
ErsättningSå ansöker duSista dag att ansöka är 2014-02-10
Enbart skriftligt
Ange följande referens när du ansöker: HR Assistent
Ansökan kan skickas till e-postadress:
karin.wesslen@avnet.euKontaktPersonalchef Kerstin Goos.Frisk
kerstin.goos-frisk@avnet.euFöretagAvnet Nortec AB
AdressAvnet Nortec AB
BOX 1410
17127 SUNDBYBERG
KontorsadressEsplanaden 3 D
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-58746000
Faxnummer: 08-58746001
Jobbnummer 1756209
Observera att sista ansökningsdag har passerat.