HR-administratör med känsla för kvalitet och service

Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen i Stockholm, Upplands Väsby, Västervik, Vimmerby, Hultsfred eller i hela Sverige

Vill du vara med och bidra till en serviceinriktad och professionell personaladministration? Är du nyfiken på och trivs med förändringar? Då kan du vara den vi söker till den viktiga rollen som HR-administratör på Administrativa avdelningen vid Hälso- och sjukvårdsförvaltningen (HSF).

Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta personer och yrkesgrupper. Du kommer att ansvara för arbetsuppgifter där du har möjlighet att utvecklas i din yrkesroll och påverka arbetssätt och avdelningens administration i stort. Goda möjligheter till fortbildning finns. Du kommer att ha ett nära samarbete med berörda chefer och handläggare, samt ingå i ett nätverk för förvaltningens administratörer.

Administrativa avdelningens huvudsakliga ansvarsområden är att ge stöd och service till HSFs verksamheter samt samverka med politiker, medborgare och övriga myndigheter.

Om tjänsten
Som HR-administratör vid Administrativa avdelningen arbetar du för att ständigt utveckla avdelningens administrativa rutiner och stötta chefer och medarbetare. I rollen ingår ett nära samarbete med avdelningens chefer och fortlöpande kontakter med samarbetsparters så som till exempel HR-avdelningen, ekonomiavdelningen och medarbetare och chefer i förvaltningen. En viktig del av rollen är att administrera och protokollföra möten som leds av Stockholms läns landstings chefläkare.

I arbetsuppgifterna ingår:
• Att medverka i utvecklingen av administrativa rutiner och råd, särskilt med fokus på personalfrågor
• Att stötta medarbetare och chefer i personaladministrativa frågor, personalsystemet Heroma och fakturasystemet Raindance
• Administration och service till avdelningschef/enhetschefer
• Att stötta chefer i rekryteringsprocesser och introducera nya medarbetare
• Administration och praktiska arrangemang i samband med konferenser, möten och medarbetaraktiviteter tex hantera inbjudningar, beställningar, rese- och mötesbokningar
• Att föra mötesprotokoll och administrera handlingar
• Att skriva informativa texter till tex webb, medarbetare och verksamhet
• Ta fram beslutsunderlag och vid behov sammanställa innehåll
• Viss ekonomiadministration och fakturahantering


Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen med inriktning inom PAO-programmet, samhällsvetenskap, humaniora eller motsvarande kunskaper. För att arbeta i rollen som HR-administratör vid Administrativa avdelningen krävs att du är skicklig på att dokumentera och organisera arbetet, liksom att lösa problem som uppstår. Då arbetet innebär daglig texthantering krävs att du behärskar svenska väl, både muntligt och skriftligt, samt att du har en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Att du har god datorvana och kan MS Office program (Excel, Word, Outlook) är ett krav. För arbetet krävs också att du har god förmåga att leverera vid utsatt deadline. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i myndighet är meriterande liksom erfarenhet av att arbeta i personal- och ekonomisystem, gärna Heroma och Raindance. Detta är dock inget krav.


Personliga egenskaper
Som person strävar du efter hög kvalitet i arbetet. Uppdraget kräver att du har hög integritet och god service till chefer och medarbetare. Du är nyfiken och har lätt för att samarbeta med andra. En hög servicekänsla och ett positivt bemötande är en förutsättning för arbetet och du förväntas arbeta självständigt och driva egna frågor, men också delta i utveckling av arbetsgruppen och dess arbete. För arbetet är det också viktigt att du är noggrann, kan hantera flera frågor parallellt och ta egna initiativ. Att du är intresserad av att utvecklas och lära dig nytt är viktigare än att du kan allt från början.

Anställningsform
Heltid, tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas.

Övrig information
Tjänsten kommer organisatoriskt att tillhöra enheten Kansli som ansvarar för registratur, arkiv och nämndsekretariat.

Varaktighet, arbetstid
Dagtid, flexibel arbetstid. Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2018-05-08

Ersättning
Individuell och differentierad lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Törnqvist Råberger cecilia.tornqvist-raberger@sll.se 08-123 138 33

Företag
Hälso- och sjukvårdsförvaltningen

Adress
Hälso- och sjukvårdsförvaltningen
Hantverkargatan 11
11221 Stockholm

Kontorsadress
Hantverkargatan 11

Jobbnummer
4131165

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen: