HR-administratör med intresse för lön
Ramboll / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ramboll i Stockholm,
Uppsala,
Eskilstuna,
Nyköping,
Västerås eller i
hela Sverige Ramböll är ett ledande ingenjörs- design- och konsultbolag som ständigt strävar efter att skapa innovativa och inspirerande lösningar som gör verklig skillnad för våra kunder, slutanvändare och samhället i stort. Vi vet att våra lösningar är beroende av medarbetarnas kreativitet, kunskap och integritet. Därför stöttar vi våra medarbetare, välkomnar individuella skillnader och skapar allsidigt sammansatta team som producerar inspirerande lösningar.
Ramböll är ett ledande teknikkonsultbolag som erbjuder helhetslösningar inom byggande, infrastruktur, industri, energi, vatten och miljö, telekommunikation, management, projektledning och IT. Ramböll i Sverige har 1500 anställda och är en del av Ramböllkoncernen med 15 000 medarbetare på ca 300 kontor världen över.
Till huvudkontoret på Södermalm i Stockholm söker vi nu en HR-administratör med intresse för lön till vår HR-avdelning. Tjänsten är ett föräldravikariat på ca 1,5 år med start snarast.
Tjänsten
Ramböll erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete med kompetenta medarbetare i ett framgångsrikt och lönsamt företag under stark tillväxt. Vi jobbar i team och har tydliga processer och arbetssätt. HR-avdelningen ansvarar för det strategiska, operativa och administrativa HR- och lönearbetet på Ramböll Sverige. Vi är i dag ett team av 12 medarbetare bestående av en HR-chef, fyra HR Business Partners, två rekryterare, tre lönespecialister och två HR-administratörer.
Rollen innebär ansvar för en rad administrativa funktioner inom HR-avdelningen. Du kommer att dela din tid mellan ren HR-administration och löneadministration. I HR-administrationen ingår t.ex. uppdatering av våra HR-verktyg, skriva och sammanställa personalrelaterad information på vårt intranät, sköta administrationen kring utbildning och sammanställa enkäter. Du kommer även att vara kontaktperson mot leverantören av vår förmånsportal.
Inom löneadministrationen arbetar du tillsammans med lönespecialisterna under hela löneprocessen. I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. upplägg och avslut av nya medarbetare, att hantera kalenderårsskifte, semesterårsskifte samt kontrolluppgifter. Du sköter administrationen av pension, grupp- och sjukvårdsförsäkringar. En stor del av arbetet innebär att svara på frågor via mail och telefon från chefer och medarbetare.
I vår lönehantering använder vi lönesystemet HogiaLön+ och för HR administration jobbar vi i Workday. Vi är anslutna till kollektivavtal med Almega STD Svensk Teknik och Design.
Vi söker dig
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom personaladministration eller liknande och några års erfarenhet av HR-administration. Du vill utvecklas och bredda din kunskap inom de områden du saknar erfarenhet ifrån. Du är en vass administratör med intresse för system och har avancerade kunskaper i Officepaketet, speciellt i Excel. Du har en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och på engelska.
Dina personliga egenskaper väger tungt. För att passa för denna tjänst vill vi att du är ansvarstagande, strukturerad, noggrann, självgående, drivande och social. Vi värdesätter att du har en grundläggande positiv inställning och ett engagemang i jobbet. Du trivs i högt tempo, är serviceminded, har integritet och kan prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du drivs av att skapa effektiva rutiner och hitta nya sätt att göra saker smartare.
I din roll kommer du att ha ett nära samarbete med övriga medarbetare i teamet men även en del kontakter med linjeorganisationen. Samarbetsförmåga är därför en viktig egenskap men vi förutsätter att du även har god förmåga att självständigt ta hand om uppgifter och lösa olika typer av problem.
Varför Ramböll?
Ramböll bygger morgondagens samhälle.Vår verksamhet ger synliga resultat i nya byggnader och infrastruktur runt omkring oss. Du blir en del av en global organisation med väl fungerande processer och duktiga, drivna medarbetare, men också av en svensk organisation med stort självstyre. Som en del av HR-funktionen kan vi erbjuda dig en självständig roll som erbjuder utmaningar och utveckling. Vi har ett gott samarbete och lägger stor vikt vid att alla trivs och mår bra på jobbet.
Vi sitter i moderna och fina lokaler vid Mariatorget på Södermalm.
Så här söker du jobbet
Du söker tjänsten genom att klicka på länken nedan/följa instruktioner här på sidan. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt.
Sista ansökningsdatum är 2016-06-05.
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/Vikariat Vikariat
Publiceringsdatum2016-05-26ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlrika Lindberg +46 10615 60 34
FöretagRamboll
AdressRamboll
Box 17009
10462 Stockholm
KontorsadressKrukmakargatan 21
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2870297
Observera att sista ansökningsdag har passerat.