HR- och löneansvarig till Jakobsdahls Charkuterier

SJR in Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
2024-06-11


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR in Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Jakobsdahls Charkuterier söker en engagerad HR- och löneansvarig till huvudkontoret i Göteborg. Här blir du en del av ett familjeägt bolag där du får kombinera dina kunskaper inom löneadministration och HR, samtidigt som du bygger relationer och bidrar i en roll som gör skillnad. Vill du vara med och forma framtiden tillsammans för Jakobsdahls Charkuterier är du varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2024-06-11

Om tjänsten
Som HR- och löneansvarig kommer du att ha en nyckelroll i företagets arbete med personal- och lönerelaterade frågor. Utöver att bygga upp och utveckla arbetet på avdelningen har du ett helhetsansvar för att förbättra lönearbetet i Agda. Du kommer ha ett nära samarbete med chefer och medarbetare för att säkerställa effektiva processer och rutiner för verksamheten. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat:

Löneadministration:
• Hantera löneprocessen för 110 anställda, både tjänstemän och kollektivarbetare
• Rapportering till myndigheter och andra externa parter
• Ta fram och följa upp personalrelaterade nyckeltal
• Stötta chefer i bemanningsuppföljning och lönekostnadsutveckling

HR-uppgifter:
• Stötta chefer i organisationen i dagliga personalrelaterade frågor
• Utveckla och implementera policys i verksamheten
• Arbetsrätt och fackliga förhandlingar
• Rekrytering av säsongspersonal och stöd till chefer i övrigt rekryteringsarbete
• Administration och andra vanligt förekommande uppgifter på en HR-avdelning

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har arbetat självständigt med både lön och HR tidigare, troligtvis från ett producerande bolag. Du har god kunskap i löneprocessens alla delar och är trygg i att hantera både olika kollektivavtal och skiftarbete. Gällande personalrelaterade frågor är du kompetent och van vid att stötta i ärenden som bl.a rör arbetsmiljö, rekrytering, rehabilitering och fackliga förhandlingar. Det är meriterande om du har erfarenhet från lönesystemet Agda.

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du är en positiv och serviceinriktad person som är handlingskraftig och tycker om att utveckla processer och arbetssätt. Du är kommunikativ och coachande i ditt sätt och lätt för att bygga goda relationer med andra.
I ditt arbete är du strukturerad och noggrann och du har en god analytisk förmåga som hjälper dig att hitta lösningar på problem. Vidare är du flexibel och har lätt för att anpassa dig efter olika situationer.

Om företaget
Jakobsdals Charkuteri är ett familjeägt företag som har funnits sedan 1936. Huvudkontor och produktion ligger i Göteborg. Vår fokus är utveckling, produktion och försäljning av hantverksmässiga charkdelikatesser av hög kvalitet, som är baserad på svenska råvaror. Företaget har ett 100-tal anställda och omsätter ca 300 MSEK.

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar Jakobsdahls Charkuterier med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Erikson på 070-471 59 07. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "569".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SJR in Sweden AB (org.nr 556652-3980), http://www.sjr.se/

Kontakt
Sofia Erikson
sofia.erikson@sjr.se
+46 70 471 59 07

Jobbnummer
8740908


Prenumerera på jobb från SJR in Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR in Sweden AB: