HR-/Löneadministratör till Calix/Preciform i Eskilstuna!
OnePartnerGroup Mälardalen AB / Ekonomiassistentjobb / Eskilstuna
2018-04-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-/Löneadministratör till Calix/Preciform i Eskilstuna!" (publicerad 2018-05-08) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos OnePartnerGroup Mälardalen AB i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Köping eller i
hela Sverige Har du ett brinnande intresse för HR-relaterade frågor och administration? Skulle du dessutom säga att du är en "do:er" som är duktig på att kommunicera? Då har Calix/Preciform tjänsten för dig!
Tjänsten är på heltid med start snarast möjligt enligt överenskommelse.
Om oss
Calix och Preciform ingår i CalixKlippan-koncernen och är verksamma i en gemensam byggnad i Vilsta Industriområde. Båda bolagen är leverantörer till den globala fordonsindustrin och har många av världens främsta fordonstillverkare som sina kunder.
Produktportföljen för Calix innefattar främst innovativa systemlösningar inom förvärmning av motorer, drivaggregat och kupéutrymmen samt batteriladdare, fjärrstyrningar och kablage för fordon.
Preciform är specialiserade på plastformning, metallbearbetning och montering av dekorativa detaljer till fordonsindustrin. Bolagen har en god omsättningsutveckling och har tillsammans ca 160 anställda och därtill även inhyrd bemanning. Bolagen har en mycket positiv och intressant framtid och företagskulturen bygger på ledorden enkelhet, tydlighet, ansvar, delaktighet och positiv inställning samt en värdegrund som gör det möjligt för medarbetarna att växa och utvecklas. Calix och Preciform arbetar aktivt med både den fysiska- & psykosociala arbetsmiljön och sätter stor vikt på trivsel och friskvård.
Bolagen har en gemensam HR-och ekonomiavdelning på fem personer, liksom många andra funktioner som är gemensamma över bolagsgränserna. Läs mer om företagen på
www.calix.se och
www.preciform.se. Dina arbetsuppgifter
I rollen som HR-/Löneadministratör kommer du att arbeta med löneadministration (som utgör ungefär en tredjedel av tjänsten) samt personaladministration (t ex introduktioner, rehab, anställningsavtal, kollektivavtalsfrågor).
I tjänsten finns stora möjligheter då en viktig del i arbetet är att bidra med utveckling av företagens HR-funktion. Här hoppas vi att du kommer att agera som en drivande kraft och bidra med nya idéer och förbättringar. Det gäller även de mjuka personalvärdena för att företagen ska kunna bevara en hållbar personal och fortsätta att vara en attraktiv arbetsplats även i stark tillväxt.
I din roll ingår även en del ekonomirelaterat arbete, då ungefär en tredjedel av din tjänst kommer att bestå av hantering av kundreskontra, vilket inte kräver någon särskild ekonomisk utbildning utan mer en förmåga att kunna kommunicera med kunder och andra avdelningar på företaget. Övriga förekommande administrativa uppgifter inom HR och ekonomi kan tillkomma och du rapporterar direkt till HR-/Ekonomichefen.
Din profil
I denna roll är det av högsta vikt att du har ett stort intresse för administration och att du kan identifiera dig med begrepp som noggrannhet, struktur och effektivitet. Du tar enkelt till dig ny information och nya arbetsuppgifter och trivs i en stöttande roll. Du bör tycka om att arbeta i team och bidra till en god stämning på arbetsplatsen, men vet också med dig att du är duktig på att prestera resultat på egen hand.
Som person är du driven, tydlig och vågar ta egna initiativ. Du är van vid att hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt och trivs med ett högt tempo. Du är duktig på att möta och hantera människor på olika nivåer i en organisation och är socialt smidig.
Du har en ödmjuk framtoning men har även skinn på näsan och kan säga ifrån när situationen kräver det. Du är duktig på att kommunicera, är proaktiv och tycker om att ligga steget före.
Du tar dig gärna an nya utmaningar och är prestigelös i ditt sätt att vara. Förutom ovanstående är det viktigt att du:
• Är obehindrad i det svenska språket, både skriftligt och muntligt.
• Har goda kunskaper i engelska språket, både skriftligt och muntligt.
• Har generellt goda IT-kunskaper och hanterar Officepaketet utan problem.
Som bakgrund ser vi gärna att du har en högskoleutbildning och/eller en yrkesutbildning inom personalområdet samt minst ett par års erfarenhet av att arbeta med liknande uppgifter. Företagen erbjuder olika utbildningsmöjligheter under året för att hålla kunskaperna uppdaterade, men även för vidareutveckling.
Meriterande är arbete i Hogia (Hogia lön Plus, Personal samt Travel) och även Monitor ERP System (Affärs-och tidredovisningssystem). Även arbete i ett bolag inom Teknikföretagens kollektivavtalsområde.
Vi har valt att rekrytera genom OnePartnerGroup (OPG), så för frågor om tjänsten vänligen kontakta OPG:s Affärsområdesansvariga konsultchef Elena Hallin på
elena.hallin@onepartnergroup.se. Observera dock att ansökan önskas via OPG:s hemsida
www.onepartnergroup.se. Om du känner att du har vad som krävs så vänta inte med din ansökan då vi tillämpar löpande urval och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag!
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-04-27ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-31
Ange följande referens när du ansöker: 7024
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElena Hallin
elena.hallin@onepartnergroup.seFöretagOnePartnerGroup Mälardalen AB
AdressOnePartnerGroup Mälardalen AB
Portgatan 3
63342 Eskilstuna
KontorsadressPortgatan 3
Jobbnummer 4112015
Observera att sista ansökningsdag har passerat.