HR Specialist till statlig myndighet, interimsuppdrag
Avanzera Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
Detta är ett konsultuppdrag under tiden som vår kund rekryterar en ny kollega efter att ordinarie HR specialist gått i pension. Vi söker dig som kan börja omgående och uppdraget beräknas pågå 3 - 6 månader. Arbetsplatsen är på Kungsholmen.
Vi söker en personalspecialist som vill ge operativt och strategiskt stöd till chefer i samtliga HR frågor samt både självständigt och tillsammans med kollegor genomföra diverse utvecklingsprojekt. Vår kund erbjuder en variationsrik tjänst i ett team av kunniga och hjälpsamma kollegor på en mycket intressant och dynamisk arbetsplats mitt i samhällsdebatten.
Publiceringsdatum2016-03-02Dina arbetsuppgifterTjänsten är placerad på personalenheten, som ingår i avdelningen för verksamhetsstöd. Enheten, som består av 10 medarbetare, samordnar och utvecklar myndighetens arbetsgivarpolitik och hanterar bland annat frågor gällande kompetensförsörjning, arbetsrätt, arbetsmiljö, lönebildning, löneadministration, samverkan och mångfald.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Ge konsultativt stöd till chefer
• Självständigt eller i samarbete med kollegor genomföra utvecklingsarbete inom personalenhetens alla förekommande frågor
• Tillsammans med chefer driva hela rekryteringsprocessen för olika typer av befattningar
• Tillsammans med chefer hantera rehabiliteringsärenden och personalsociala ärenden
• Vara ett stöd i arbetsmiljörelaterade frågor såsom systematiskt arbetsmiljöarbete och friskvård
• Bistå med stöd både till chefer och kollegor i arbetsrättsliga frågor
• Agera back-up på vissa system och utvalda arbetsområden
• Hålla dig uppdaterad genom omvärldsbevakning och bidra med din kompetens till andra.
BakgrundDet är ett krav att du har:
• PA-programmet eller motsvarande.
• Flerårig erfarenhet av att stötta chefer i olika personalrelaterade frågor såsom rekrytering, lönesättning, rehabilitering, arbetsrätt, jämställdhet och arbetsmiljö.
Du har ett serviceinriktat förhållningssätt och god samarbetsförmåga samt är van vid att arbeta självständigt. Då tjänsten innebär en stor spännvidd av arbetsuppgifter behöver du vara handlingskraftig, flexibel och strukturerad.
Det är dessutom meriterande om du har statlig erfarenhet men det viktigaste är att du har flerårig erfarenhet av operativt HR-arbete.
Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på
www.avanzera.se eller
www.facebook.com/AvanzeraVaraktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-09
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 692
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Elvin Guillemain 08 545 28 305
FöretagAvanzera Bemanning AB
AdressAvanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm
KontorsadressBox 853, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2702725
Observera att sista ansökningsdag har passerat.