HR Specialist till statlig myndighet, interimsuppdrag

Avanzera Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:

Detta är ett konsultuppdrag under tiden som vår kund rekryterar en ny kollega efter att ordinarie HR specialist gått i pension. Vi söker dig som kan börja omgående och uppdraget beräknas pågå 3 - 6 månader. Arbetsplatsen är på Kungsholmen.

Vi söker en personalspecialist som vill ge operativt och strategiskt stöd till chefer i samtliga HR frågor samt både självständigt och tillsammans med kollegor genomföra diverse utvecklingsprojekt. Vår kund erbjuder en variationsrik tjänst i ett team av kunniga och hjälpsamma kollegor på en mycket intressant och dynamisk arbetsplats mitt i samhällsdebatten.

Publiceringsdatum
2016-03-02

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten är placerad på personalenheten, som ingår i avdelningen för verksamhetsstöd. Enheten, som består av 10 medarbetare, samordnar och utvecklar myndighetens arbetsgivarpolitik och hanterar bland annat frågor gällande kompetensförsörjning, arbetsrätt, arbetsmiljö, lönebildning, löneadministration, samverkan och mångfald.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Ge konsultativt stöd till chefer
• Självständigt eller i samarbete med kollegor genomföra utvecklingsarbete inom personalenhetens alla förekommande frågor
• Tillsammans med chefer driva hela rekryteringsprocessen för olika typer av befattningar
• Tillsammans med chefer hantera rehabiliteringsärenden och personalsociala ärenden
• Vara ett stöd i arbetsmiljörelaterade frågor såsom systematiskt arbetsmiljöarbete och friskvård
• Bistå med stöd både till chefer och kollegor i arbetsrättsliga frågor
• Agera back-up på vissa system och utvalda arbetsområden
• Hålla dig uppdaterad genom omvärldsbevakning och bidra med din kompetens till andra.

Bakgrund
Det är ett krav att du har:

• PA-programmet eller motsvarande.
• Flerårig erfarenhet av att stötta chefer i olika personalrelaterade frågor såsom rekrytering, lönesättning, rehabilitering, arbetsrätt, jämställdhet och arbetsmiljö.

Du har ett serviceinriktat förhållningssätt och god samarbetsförmåga samt är van vid att arbeta självständigt. Då tjänsten innebär en stor spännvidd av arbetsuppgifter behöver du vara handlingskraftig, flexibel och strukturerad.

Det är dessutom meriterande om du har statlig erfarenhet men det viktigaste är att du har flerårig erfarenhet av operativt HR-arbete.

Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-09
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 692
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Elvin Guillemain 08 545 28 305

Företag
Avanzera Bemanning AB

Adress
Avanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2702725

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning AB: