HR Services Specialist - 0053AW

Schneider Electric / Ekonomiassistentjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Schneider Electric i Nyköping, Norrköping, Södertälje, Strängnäs, Eskilstuna eller i hela Sverige

Vårt erbjudande till dig är ett självständigt, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och en möjlighet att vara med och påverka under en spännande tillväxtresa. Hos oss är det viktigt att ha roligt på jobbet och känna sig motiverad även en måndagsmorgon. Du kommer att arbeta i ett internationellt marknadsledande företag med stort fokus på individuell tillväxt, utbildning och flera intressanta utvecklingsmöjligheter!

Arbetsuppgifter
Du kommer du att vara en viktig del i HR Services ambition att ge bästa möjliga service till alla våra medarbetare och chefer genom att:
• Koordinera underlag till vår lönepartner i den månatliga löneprocessen
• Stötta vår lönepartner i deras arbete med att genomföra lönekörningar och hantera lönefrågor från våra medarbetare
• Arbeta med datakvalitet i våra tidsystem (t.ex. HRM) och övriga system
• Arbeta proaktivt tillsammans med våra HRBP för att förbättra HR-administration och HR-processer
• Vara delaktig i våra reward-processer (lönerevision, pension, försäkringar, förmåner och bonus)
• Support till medarbetare och chefer i frågor relaterade till HR Services
• Vara delaktig eller ansvara för förändringsprojekt inom HR Services

Har du frågor om tjänsten ring gärna Therese Örnfjäder, HR Services Manager, 0725-195929. Vill du berätta mer om dig själv och varför du tycker att detta är rätt tjänst för dig, ring Rekryteringsspecialist Anna Sevenheim på 072-229 52 85

Vi söker dig som brinner för administration och att ge god service. Du är strukturerad och har ett sinne för detaljer med en god förmåga att prioritera och kommunicera. Vi ser att du är van vid olika system och trivs med nya utmaningar och pågående förändringar. Eftersom vi arbetar både i team och självständigt, trivs du med bägge delarna. Vidare har du har minst 2 års praktisk erfarenhet av HR-arbete, gärna i komplexa organisationer samt god förståelse för HR-administration (kunskap i lön är meriterande).Du är flytande i svenska och engelska, både tal och skrift och har goda kunskaper i Office-paketet, specifikt i Excel.

Har du jobbat med HR- och löneprocesser i en komplex organisation? Tycker du om att arbeta med administration och förbättringsprocesser? Hos oss får du möjlighet att utvecklas genom att bli del av en stor organisation och en avdelning i förändring.

Schneider Electric i Sverige söker nu en HR Services Specialist, med placering i Nyköping. HR Services är ett Shared Service Center som levererar administrativa HR- och lönetjänster till Schneider Electric inom Sverige till 8 juridiska enheter och ca 1500 anställda. HR Services är en global organisation och vi stöttar de svenska bolagen via ett team i Nyköping och ett team i Polen. I rollen som HR Services Specialist

Vårt erbjudande till dig är ett självständigt, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och en möjlighet att vara med och påverka under en spännande tillväxtresa. Hos oss är det viktigt att ha roligt på jobbet och känna sig motiverad även en måndagsmorgon.

Publiceringsdatum
2019-01-29

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-28

Företag
Schneider Electric

Adress
Schneider Electric
Nyköping
61130 Nyköping

Kontorsadress
Nyköping

Jobbnummer
4583639

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Schneider Electric

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Schneider Electric: