HR Koordinator
SkiStar AB / Administratörsjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Härjedalen,
Älvdalen,
Orsa,
Mora,
Malung-Sälen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SkiStar AB i Härjedalen,
Malung-Sälen,
Åre,
Nacka,
Stockholm eller i
hela Sverige Vi söker nu en HR koordinator för SkiStar Vemdalen med placering i Vemdalen. Som HR koordinator kommer du att samordna och koordinera de gemensamma personalfrågorna inom SkiStar Vemdalen. Du kommer också att vara chefs- och ledarstöd i personalfrågor för samtliga ledare hos SkiStar Vemdalen.
I rollen kommer du att vara ett aktivt och nära stöd för chefer och ledare genom att stötta dessa i förekommande HR-processer och övriga personalfrågor. Du kommer att arbeta med utveckling av HR strukturen kopplat till att effektivisera arbetssätt och rutiner inom HR i nära samarbete med HR chefen med målsättning att likrikta och säkerställa ett professionellt HR stöd inom hela bolaget SkiStar.
Som HR koordinator tillhör du SkiStars HR avdelning och kommer att rapportera till vår HR-chef. Du kommer att arbeta i matrisorganisation med destinationschef och affärsområdeschefer inom SkiStar Vemdalen och kommer där igenom ha en nära dialog med dessa samt de lokala ledarna för områdena. Du har i din roll som HR-koordinator en kontinuerlig dialog med ledningsgruppen i SkiStar Vemdalen.
Tjänsten innefattar både administrativa och kommunikativa processer kopplat till personal, informationsspridning, samordning av arbetsmiljöarbete, samverkan med lönefunktion, HR- administratörer och chefer/ledare, personalklädeshantering, utbildningsplanering, uppföljning och administration av exempelvis medarbetarundersökning samt inför säsong säkerställa att rutinerna kopplat till HR efterlevs och utvecklas. Arbetet kräver en nära dialog med driften för att skapa förståelse och samspel i de olika momenten.
Vi tror att Du som söker är en person med tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, gärna inom personalområdet. Du bör ha ett intresse för att arbeta med olika system och administrativa processer samt viljan att ständigt utvecklas i ditt arbete. Vidare tror vi att Du är serviceinriktad, kommunikativ, noggrann, lyhörd, strukturerad och nyfiken med ett brinnande intresse för att arbeta med människor.
Förkunskapskrav
Tidigare erfarenhet eller utbildning inom området och/eller ha arbetat som ledare/chef.
Meriterande
Tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, gärna inom personalområdet.
Att få jobba med minnesvärda fjällupplevelser året runt tycker vi är det bästa som finns!
Vår personal är vår absolut största tillgång. Ett gemensamt engagemang och en strävan efter att skapa en bra fjällupplevelse för våra gäster är en stor del av vår framgång. Hos oss kan du vara dig själv och ha kul, samtidigt som du levererar ett betydande resultat tillsammans med fantastiska kollegor.
På SkiStar är vi fler än 500 helårsanställda som tillsammans jobbar med bland annat försäljning, ekonomi, drift, aktiviteter, It, administration, logiförmedling, fastighetsservice och marknadsföring. Under vintersäsong har vi dessutom över 2200 säsongsanställda.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2022-09-15ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkiStar AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare SkiStar AB (org.nr 556093-6949),
https://www.skistar.com/sv/ Jobbnummer 6983982
Observera att sista ansökningsdag har passerat.