HR Generalist/Administratör - föräldravikariat
Geodis / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Geodis i Göteborg,
Helsingborg,
Malmö,
Norrköping,
Stockholm eller i
hela Sverige Är du vår nya kollega?
Rollen
I rollen som HR Generalist/Administratör stöttar du 50 chefer framförallt i Sverige men också utomlands inom dina ansvarsområden. Du rapporterar till HR Director och ingår i ett HR-team med fyra personer som har olika ansvarsområden. Vi är ett ambitiöst team som samarbetar mycket, stöttar varandra och brinner för kvalitativ HR.
Vi är inte bara HR-proffs, utan också människor med olika superpowers: en megaoptimist som alltid har ett leende till sina kollegor, en energisk logiker med koll på faktan och en innovatör som alltid backar och stöttar teamet. Vi kommer sakna vår omtänksamma och pålitliga kollega som alltid bryr sig lite extra om andra - kan du fylla den luckan hos oss eller vilken superpower har du?
Du kommer vara placerad på vårt huvudkontor i centrala Göteborg och arbeta med våra åtta kontor i Sverige. I rollen har du kontinuerlig kontakt med det globala HR-nätverket inom GEODIS och koncernspråket är engelska.Tjänsten är ett föräldravikariat med tillträde snarast och slutdatum november 2020.
Ansvarsområden
• Koordinera och stötta chefer i arbetsmiljöprocessen och interna projekt runt hälsa och välmående
• Delta och koordinera aktiviteter utifrån medarbetarundersökningar/Winningtemp
• Koordinera och stötta chefer i rekryteringsprocessen
• Introduktion till nyanställda
• Koordinera processen runt praktikanter och kontakten med skolor
• Koordinera och medverka i employer branding aktiviteter för företaget
• Koordinera interna utbildningar samt följa upp behov i organisationen
• Uppdatera och koordinera jobbprofiler
• Ta fram underlag och beslutsunderlag vid behov till HR Director
• Medverka i aktuella interna projekt inom HR och organisation
Din kompetens
Vi söker dig med högskoleutbildning inom HR/Personalvetenskap eller likvärdigt. Du har minst 2 års erfarenhet av att arbeta med HR och/eller rekrytering. Vi söker en person som har erfarenhet av att arbeta med hela rekryteringsprocessen och det är meriterande om du har arbetat med andra områden inom HR, så som arbetsmiljö/SAM.
För att trivas i rollen gillar du att supporta andra med din kunskap och är en naturlig ambassadör för företaget.
Övriga krav
• God kommunikationsförmåga i svenska och engelska
• Kunskap i arbetsrätt
• Certifiering i testverktyg är meriterande
Publiceringsdatum2019-05-09Dina personliga egenskaper• Relationsbyggare - du har lätt för att skapa och upprätthålla relationer med nya människor
• Samarbetsförmåga - du är kommunikativ och gillar att arbeta i team
• Strukturerad - du sätter deadlines och ansvarar för att uppnå dem
• Nyfiken och vetgirig - du vill utvecklas och lära dig mer
Vi söker dig som vill arbeta i enlighet med våra värderingar - Passion, Commitment, Innovation, Trust och Solidarity.
Så ansöker duVill du arbeta i vårt trevliga team och matchar det vi söker så hör av dig! Sista ansökningsdatum är: 2019-05-31 men urvalet kommer göras löpande.
Har du några frågor om tjänsten så kontakta Elisabeth Vidfar, HR Director, på +46 (0) 761626 020
Kontaktperson Unionen:Tommy Sidén (
tommy.siden@geodis.com)
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElisabeth Vidfar
FöretagGEODIS
AdressGEODIS
Rosenlundsgatan 8
41120 Göteborg
KontorsadressRosenlundsgatan 8, Göteborg
Jobbnummer 4781659
Observera att sista ansökningsdag har passerat.