HR generalist

Jobquest Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jobquest Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

JobQuest behöver en HR generalist till ett intressant uppdrag hos kund strax norr om Stockholms city!

Du kommer i rollen som HR generalist ge stöd till organisationens chefer i rekryteringsprocessen. Du kommer att arbeta med rekrytering och annan administration inom HR-området. Stötta chefer med att upprätta kravprofiler och annonser, göra urval, genomföra djupintervjuer, ta referenser, vid behov genomföra arbetspsykologiska tester och återkoppla dessa till kandidat och ansvarig chef.

I dina arbetsuppgifter kommer du även att kontakta högskolor och universitet, sköta planering och deltagande på arbetsmarknadsdagar, sätta upp nyckeltal, statistik och administration kopplat till rekrytering och employer branding. Du kommer också tillsammans med andra att utveckla och strukturera arbetsmetoder och processer.

Uppdraget är en del av JobQuest konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos JobQuest men din placering kommer att vara som konsult hos vår kund. Arbetstiden är heltid.

Som person är du driven, strukturerad, självständig och flexibel. Du är van att arbeta proaktivt och trivs i en miljö med högt tempo. Du är van att sätta upp och hålla tidsramar. Du är serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra.

Erfarenhet/Kompetens:

• 3-5 års erfarenhet av HR - Human Resource
• Utbildning, Personalvetare/beteendevetare eller annan för uppdraget lämplig högskoleutbildning
• Erfarenhet av rekryteringar på kvalificerad nivå
• Självständigt kunna driva rekryteringsprocesser framåt
• Ha administrativ erfarenhet
• Flytande svenska i tal och skrift, mycket bra engelska i tal och skrift

Meriterande:

• Erfarenhet av ReachMee
• Tidigare arbetat med kompetensbaserad rekrytering
• Kunskaper inom andra HR-områden
• Erfarenhet av Matrigma, Neo eller Hogan

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Ansök så snart som möjligt via vår CV databas på www.jobquest.se. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Din ansökan ska innehålla CV , personligt brev, namn och nummer till två referenser. (Vi ringer inga referenser innan du är aktuell för tjänsten)

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post kontakt@jobquest.se

Kollektivavtal: JobQuest är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag.

När du skickar in din ansökan godkänner och samtycker du till att JobQuest behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer

JobQuest är ett snabbt växande bemannings- och rekryteringsföretag med lång och bred branscherfarenhet. Vi vet att bredd skapar möjligheter, både för dig som kund och för dig som kandidat.

Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner, att aktivt och engagerat hjälpa till att länka samman människor både företagare och privatpersoner, genom att erbjuda smarta och attraktiva tjänster till konkurrenskraftiga priser. Just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande, Professionella och Handlingskraftiga i relation till kund och kandidat.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-05-11

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therés Rydell

Företag
Jobquest Sverige AB

Adress
Jobquest Sverige AB
Upplandsgatan 7
11123 Stockholm

Kontorsadress
Upplandsgatan 7 11123 Stockholm

Jobbnummer
3492852

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jobquest Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jobquest Sverige AB: