HR Business Partner till Willis Towers Watson
Magna AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-07-12Dina arbetsuppgifterHuman Resources inom Willis Towers Watson i Sverige och Finland består av två befattningar, en HR-chef och en HR Business Partner, som ansvarar för att säkerställa strategiska riktlinjer i nära samarbete med ledning och affärsområden för att kontinuerligt utveckla verksamheten ur ett HR-perspektiv. Willis Towers Watson genomgår f n ett spännande förändringsarbete, där Human Resources har en mycket viktig roll.
Vi söker nu en HR Business Partner, som kan stötta HR-chefen i det dagliga HR-arbetet och driva HR-frågorna framåt i företaget, så att Human Resources uppfattas som en strategisk, proaktiv och serviceinriktad funktion.
Dina arbetsuppgifterI den här rollen kommer Du att arbeta operativt och administrativt med alla typer av personalfrågor och dagligen möta både chefer och medarbetare i olika situationer. Du kommer också att medverka i och själv driva HR-projekt, som en del av Human Resources uppställda mål.
Vidare så kommer du att delta i rekryteringsarbetet med annonser, intervjuer och återkoppling till sökande. Andra uppgifter är introduktion av nyanställda, frisk- och hälsovårdsfrågor, intern information, arbetsmiljöfrågor, policys och administration kring avtal m.m. Du kommer också att vara kontaktperson gentemot våra outsourcingpartners för löner, pensioner, tjänstebilar och företagshälsovård.
Det administrativa arbetet omfattar uppdateringar i system, avtal, uppdateringar av HR-relaterade frågor på intranätet samt personallistor för olika syften.
Arbetet är brett och varierande och du blir en viktig resurs inom Human Resources och gentemot våra olika affärsområden.
Kundföretaget
Willis Towers Watson är en ledande global riskrådgivare och försäkringsförmedlare. Med rötter tillbaka till 1828 verkar Willis Towers Watson idag på samtliga kontinenter med mer än 39 000 anställda i 120 länder. Våra rådgivare är specialister inom operationella-, lednings-, och personrisker och har erfarenhet från alla branschsegment och verksamhetsområden - över hela världen.
I Sverige har vi varit verksamma sedan 1991 och är idag ca 150 medarbetare fördelade mellan våra kontor i Stockholm (HK), Göteborg, Malmö och Karlstad. Tillsammans med vårt systerföretag Max Matthiessen är Willis Towers Watson nordens största risk- och försäkringsrådgivare.
ProfilFör att bli framgångsrik i denna tjänst ser vi att du som söker har en högskoleutbildning inom PAO eller motsvarande, du har ett par års erfarenhet från kvalificerat personalarbete, gärna inom internationell verksamhet.
Som person är Du positiv lagd, du har lätt att etablera kontakt med människor och innehar förmågan att självständigt ta egna initiativ och kunna driva egna projekt. Vidare så har du en god känsla för detaljer och trivs med att arbeta med administrativa uppgifter och du har inga svårigheter att kunna uttrycka Dig väl i tal och skrift med goda kunskaper i engelska.
Detta är ett stimulerande arbete för dig som vill utvecklas inom HR, du kommer få möjligheten att arbeta brett inom funktionen. Företaget genomsyrar entreprenörsanda, prestigelöshet och öppenhet med en internationell influens. Huvudkontoret i Stockholm är placerat centralt i city i moderna, fräscha lokaler.
Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.
Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-31
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6938
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJessica Tollstoy
FöretagMAGNA AB
AdressMAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm
KontorsadressIndustrigatan 4A, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2950536
Observera att sista ansökningsdag har passerat.