HR business partner till Sonepar
Perido Skills AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du en energirik och engagerad person som trivs i en bred operativ roll med många kontaktytor? Vill du vara med från start under uppbyggnaden av en helt ny HR-avdelning där du både kan påverka samt skräddarsy din roll. Vill du vara med och utveckla en HR-avdelning som står för nya utmaningar och förändringar? Då har vi tjänsten för dig!
Publiceringsdatum2015-09-15BeskrivningPerido söker nu efter en HR business partner till ett uppdrag hos Sonepar, där kommer du att sitta på deras huvudkontor i Sollentuna.
I rollen som HR Business Partner kommer du att samverka med cheferna gällande samtliga HR-relaterade frågor, både strategiskt och operativt, med allt från att planera och leda personaladministrativ personal, resursplanering, rekrytering, kompetensutveckling och löner. Detta innebär att du tycker om att hålla dig uppdaterad inom såväl metoder och trender samt att du är trygg i en drivande och självständig roll med mycket ansvar. Du kommer lika mycket behöva stödja som "utmana" linjens chefer i avseende att påverka deras beslutsfattande kring att HR-strategier är samstämmiga med företagets mål och aktiviteter. Överskådligt kommer dina arbetsuppgifter att innebära:
• Utveckla en struktur för talent management och successionsplanering
• Implementering och utveckling av redan existerande processer
• Utveckla introduktionsprogram för nya medarbetare
• Skapa KPI samt säkerställa uppföljning inom HR-området
• Säkerställa att HR-dimensionen blir en integrerad del i företagets affärsplaner
Antagligen har du tidigare suttit på en liknande position tidigare och är duktig på att skapa kontakter och synliggöra dig i organisationen du verkar. Det är din uppgift att tydliggöra vikten av ett smarta och effektiva HR-processer och arbeta för att detta förankras i organisationen i stort, vilket kräver energi, målmedvetenhet och god social förmåga. Vill du vara med och bygga upp en HR-avdelning från grunden, där du har stora möjligheter att skräddarsy och skapa din egen roll? Varmt välkommen med din ansökan!
Kravprofil för detta jobb• Några års erfarenhet av brett HR-arbete, gärna som HR business partner
• Relevant akademisk utbildning
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande
• Spetskompetens inom åtminstone ett HR-område, exempelvis rekrytering eller arbetsrätt
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, tillträde efter överenskommelse. Tillsvidare.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 12291EL i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb12291EL
Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 12291EL
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 2430233
Observera att sista ansökningsdag har passerat.