HR Business Partner

Semcon Caran AB / Administratörsjobb / Göteborg
2011-11-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR Business Partner" (publicerad 2012-05-21) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Semcon Caran AB i Göteborg, Helsingborg, Växjö, Karlstad, Linköping eller i hela Sverige

Semcon är ett globalt teknikföretag inom ingenjörstjänster och produktinformation. Vi har 2 900 medarbetare med djup erfarenhet från många olika branscher. Vi utvecklar teknik, produkter, anläggningar och informationslösningar utmed hela utvecklingskedjan och erbjuder även en mängd tjänster och produkter inom bland annat kvalitet, utbildning och metodikutveckling. Semcon ökar kundernas försäljning och konkurrenskraft genom innovativa lösningar, design och genuin ingenjörskonst. Koncernen har en omsättning på 2,1 miljarder kronor och verksamhet på fler än 40 orter i Sverige, Tyskland, Storbritannien, Brasilien, Ungern, Indien, Kina, Spanien och Ryssland.
Här finns nu möjligheten att bli en del av en expansiv organisation inom ett företag som har kompetensen och människan som sin absolut största tillgång. Du kommer att ingå i ett HR-team med två andra kollegor och arbetet kommer att ske i samarbete med detta team samtidigt som det krävs ett individuellt hanterande i frågorna gentemot organisationen i de löpande frågorna.

Publiceringsdatum
2011-11-23

Dina arbetsuppgifter
Du arbetar med strategiska och operativa HR-frågor i syfte att stödja företagets verksamhet. Dina arbetsuppgifter kommer att vara mycket breda med utgångspunkt i verksamheten och linjeorganisationens behov av professionellt HR-stöd.
Arbetsuppgifterna omfattar traditionella ansvarsområden som ingår i rollen där du stöttar främst chefer gällande t ex arbetsrätt, arbetsmiljö, kompetensförsörjning, organisationsutveckling, policyfrågor, rekrytering samt utlandsfrågor.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom PA-området samt minst 5 års arbetslivserfarenhet från självständigt personalarbete inom någon HR-avdelning. Har du erfarenhet från en internationell organisation är även detta meriterande.
Du arbetar delvis självständigt och har förmåga att driva och slutföra projekt/uppdrag. Du kan skapa och bibehålla förtroendefulla relationer, har en stark professionell integritet och förstår HR:s strategiska och operativa betydelse för organisationen.
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav, liksom goda kunskaper i Office-paketet.
Som person är du utåtriktad, orädd, positiv och kommunikativ. Du har en god helhetssyn, är proaktiv och van att arbeta självständigt.
Tjänsten är placerad i Göteborg och är ett vikariat på heltid med anställning t.o.m. 2011-07-15. Befattningen kommer även medföra vissa resor i tjänsten då företaget finns representerat på många orter i landet. Tillträde sker omgående och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt.
Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta: Henrik Larsson, HR Manager, Semcon Caran AB på telefon 0736-840669.
Sista ansökningsdag är den 6 december 2011.
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
vikariat

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-23
Ansökan kan skickas till e-postadress: henrik.larsson@semcon.com
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Henrik Larsson, +46 736840669, henrik.larsson@semcon.com

Företag
Semcon Caran AB

Adress
Semcon Caran AB
Theres Svenssons Gata 15
41780 Göteborg

Jobbnummer
1088353

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Semcon Caran AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Semcon Caran AB: