Hr Business Partner

Wise Professionals AB / Administratörsjobb / Stockholm
2011-11-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Hr Business Partner" (publicerad 2021-12-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker just nu en HR Business Partner / HR Manager för ett föräldraledighetsvikariat på ca 13 månader.
HR Business Partner / HR Manager ansvarar för den svenska HR-funktionen som ska ge support till totalt ca 220 medarbetare och chefer i tre bolag.  HR Business Partner / HR Manager rapporterar till Nordic HR Director i Oslo och ingår i ett nordiskt HR-team om sju personer.
Vi kan erbjuda dig en position i en internationell verksamhet där du kommer att vara en del av ett kompetent och väl fungerande nordiskt HR-team. Du kommer att arbeta vid vårt huvudkontor i Häggvik, Sollentuna. Resor i tjänsten ingår, både regelbundet till våra andra kontor i Sverige och vissa resor inom Norden. I rollen ingår personalansvar för en medarbetare.
Ditt ansvarsområde innefattar bland annat:
• Sparringspartner till ledarna i organisationen.
• Förmåga och vilja att arbeta operativt och att omvandla strategier till praktik.
• Rådgivning och coaching av ledare gällande arbetsrätt, personalfrågor och organisationsrelaterade frågor.
• Kompetensutveckling av ledare och medarbetare.
• Ledarutveckling för den svenska organisationen.
• Bistå vid organisationsutveckling och -förändringar.
• Planering och genomförande av den årliga medarbetarundersökningen.
• Coachning och uppföljning i förbindelse med performance management-processen.
• Koordinera och stötta den årliga lönerevisionsprocessen.
• Säkerställa framsteg i förhållande till utveckling och implementering av lokala HR-projekt.
• Rapportering av diverse nyckeltal.
• Utveckling och implementering av rutiner och policies. 
Du har flerårig,  erfarenhet av brett HR-arbete (gärna som HR-ansvarig) i ett större företag och en relevant bakgrund med god insikt i hur man använder olika affärsmässiga principer för att skapa värde för verksamheten.
Vi förväntar oss att du har en akademisk examen i HR, ekonomi eller motsvarande . Det förväntas att du talar och skriver svenska och engelska på en hög nivå. Du har goda kunskaper i Office-paketet och det är en fördel om du är bekant med SAPHR.
Du som person är självständig och resultatorienterad med en god förståelse för affärer, siffror och människor. Du är också kommunikativ, strukturerad och duktig på att skapa goda relationer på alla nivåer inom en organisation. Du ser HR som en aktiv del i ett företags utveckling och trivs att arbeta med både strategiska och operativa frågor.
Är du tillgänglig omgående och känner att denna beskrivning passar in på dig, ansök om tjänsten redan idag.
Välkommen in med din ansökan .
Wise

Publiceringsdatum
2011-11-21

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wise Professionals AB

Adress
Wise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm

Jobbnummer
1085192

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: