HR Assistent till svenskt bolag i Köpenhamn!

Deichmann-Sko AB / Administratörsjobb / Malmö
2023-02-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR Assistent till svenskt bolag i Köpenhamn!" (publicerad 2023-02-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Deichmann-Sko AB i Malmö, Lomma, Lund, Kävlinge, Trelleborg eller i hela Sverige

Vill du arbeta brett med HR administration och vara med på vår digitala resa? Vill du känna den danska pulsen dagligen och trivs i en föränderlig miljö? Då kan det här vara jobbet för dig!

Deichmann söker en engagerad och positiv HR Assistent till vårt nordiska huvudkontor i centrala Köpenhamn, mitt emot huvudbangården, en fantastisk utsikt dagligen. I Sverige har vi idag 33 butiker, vi expanderar och är i behov av en organisation som kan stötta denna utveckling.

Vad söker vi?

I den här spännande roll som HR Assistent på Deichmann kommer du hantera löpande HR administration för det svenska bolaget, samt assistera HR Ansvarig med löpande HR frågor för att driva organisationen framåt. Ditt övergripande ansvar är att se till att vi har en effektiv administration som stödjer våra processer och arbetssätt. Dina arbetsdagar kommer att innehålla varierande arbetsuppgifter som tex:

• Löpande personaladministration samt hantering av on- och offboarding processen (SAP, ReachMee, People Core och Visma- sign)
• Skapande och hantering av diverse avtal, intyg, ledighetsansökningar, betyg, tjänstgöringsintyg och arbetsgivarintyg
• Bevakning av tidsbegränsade anställningar och företrädesrätter
• Stötta ledare och medarbetare med operativa frågor, samt stötta HR Ansvarig med personaladministrativa uppgifter
• Hantering av arbetsmiljöadministration i IA systemet och anmälningar av incidenter
• Förse butiker med information om interna riktlinjer, uppdateringar, processer, blanketter mm
• På sikt finns möjlighet att samarbeta i olika HR projekt tillsammans med HR Ansvarig
• Även andra administrativa arbetsuppgifter kopplade till HR avdelningens ansvarsområde som stödfunktion kommer att ingå

Vem är du?

För att trivas hos oss och i rollen så tror vi att du är en engagerad lagspelare där samarbete är nyckelordet, du är kommunikativ och har ett positivt tankesätt. Du är serviceinriktad, tycker om att arbeta administrativt, gillar struktur, är noggrann i ditt arbetssätt och kan prioritera mellan uppgifter. Du trivs med socialt utbyte både med svenska och danska kollegor och samhörighet är viktigt för dig. Vi ser gärna att du är prestigelös och trivs i en miljö med snabb förändringstakt i ett företag som fortsätter att växa.

Vi ser många vägar in, din attityd, inställning, personliga mognad och engagemang är den viktigaste egenskapen. Vi ser att du har administrativ vana, goda digitala kunskaper, intresse för HR och personalfrågor, samt ett öga för detaljer. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att samarbeta nära i ett litet team sedan tidigare, då man arbetar väldigt nära HR Ansvarig och Löneansvarig med daglig och kontinuerlig kontakt.

Du har kanske relevant utbildning och nu vill ta steget ut i arbetslivet, du kan också ha likvärdig utbildning och vill ta steget in i HR eller så har du erfarenhet från rekrytering, administration/ekonomi, bemanning eller lön och är redo för nästa steg. Bakgrund inom detaljhandeln är meriterande, men vägarna kan vara många. Du talar och skriver flytande svenska och du har även goda kunskaper i engelska. Vi ser en fördel om du bor i området runt Malmö eller Köpenhamn.

Deichmann Sverige är inne i en expansiv fas och på en digital resa, där vi gärna ser att du har öga och nyfikenhet för nya tekniska lösningar och möjligheter för att förenkla och effektivisera processer. Kort sagt, du har goda kunskaper i Office365 och intresse för nya lösningar.

Vad erbjuder vi?

Vi är ett härligt gäng av ca 35 svenska och danska kollegor på huvudkontoret samt cirka 260 butiksanställda, fördelade på 33 butiker i Sverige. Du får en arbetsplats i hjärtat av Köpenhamn mitt emot centralstationen i hemtrevliga och nyrenoverade lokaler. Du blir anställd på danskt avtal, med danska villkor, arbetsplats i Köpenhamn och arbetstiden är heltid, 37 timmar per vecka. Du kommer rapportera till HR Ansvarig Sverige och arbeta i team med densamme och Löneansvarig. Vi erbjuder också:

• Fast anställning (med 3 månaders provanställning)
• Utvecklingsmöjligheter
• Lön efter kvalifikationer
• Pensionssystem, flextid, personalmatsal med lunchförmån och personalrabatter
• Personalförening som löpande arrangerar events

Intresserad?

Om detta har väckt ditt intresse ber vi dig skicka oss din ansökan så snart som möjligt! Intervjuer kommer att hållas löpande och vi förväntar en tillsättning så snart som möjligt.

Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta HR Ansvarig Sverige; Denise Hallbäck på telefonnummer +45 33 34 38 10 eller denise_hallback@deichmann.com.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Deichmann-Sko AB (org.nr 556718-5789)

Arbetsplats
Deichmann Sko AB

Kontakt
HR Ansvarig
Denise Hallbäck
denise_hallback@deichmann.com
+4533343810

Jobbnummer
7461952

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Deichmann-Sko AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Deichmann-Sko AB: