HR Administratör
Niscayah AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Niscayah AB i Stockholm,
Uppsala,
Eskilstuna,
Västerås,
Gävle eller i
hela Sverige OM FÖRETAGET
Stanley Security Solutions
Stanley Security Solutions (fd Niscayah) är den största elektroniska säkerhetsleverantören i Europa som erbjuder innovativa helhetslösningar inom säkerhet och brandskydd. Stanley Security Solutions finns i 14 europeiska länder med över 6000 medarbetare och 200 000 kunder och ingår i Stanley Black & Decker koncernen.
Stanley Security Solutions erbjuder hela säkerhetskedjan, från riskanalys och säkerhetsteknisk design, till installation, driftsättning och underhåll. Genom moderna larmcentralstjänster erbjuds också virtuell bevakning och rondering samt krisjour.
Stanley Security Solutions söker nu en HR Administratör med start enligt överenskommelse. Vi tror att du trivs med att skapa struktur samt ordning och reda i en ständigt föränderlig miljö. Du kommer att stötta organisationen brett inom alla HR processer med tyngdpunkt på det operativa ansvaret för löneprocessen.
Några av dina arbetsuppgifter
• Avtalshantering och löpande underhåll av personaldata vid nyanställning, internförflyttning och avslut
• Ta fram och rapportera statistik så som headcount-data, statistik till SCB, inför årsbokslut, mm
• Bevaka, fördela och besvara mail i gemensam inbox
• Uppdatera organisationsbilder samt publicera HR-relaterad information på intranätet och i verksamhetssystemet
• Publicera annonser vid rekrytering samt viss rekryteringsadministration
• Löpande administration mellan verksamhet och löneleverantör; hantering av bonus- och provisionsunderlag, hantering av rapporter från löneleverantör
• Fungera som kontaktperson och kravställare gentemot extern löneleverantör (Aditro)
• Ansvarig för administration av registerkontroll gentemot Länsstyrelsen inkl årlig revision
• Aktivt arbeta med utveckling och förbättringar av mallar, administrativa rutiner och processer samt dokumentation kring dessa
Utbildning / Erfarenhet
• Gymnasiekompetens. Om du har eftergymnasial utbildning inom HR- eller ekonomi är det meriterande.
• Minst 2 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
• Erfarenhet från HR-arbete på större internationellt företag, löneadministrativ erfarenhet samt administration kring kollektivanställd personal är meriterande.
• Svenska och engelska flytande i tal och skrift.
En förutsättning för att lyckas i rollen är att du har lätt för att sätta dig in i nya system och tycker det är kul att jobba med förbättring och utveckling av processer. Om du har vana vid att läsa och tolka kollektivavtal är det en klar fördel. Vi söker dig som är drivande och målinriktad och vill vara med och göra skillnad i en spännande organisation med hög förändringstakt.
Då vi gör urval löpande är du välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 7 maj 2014.
Publiceringsdatum2014-04-15Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNiscayah AB
AdressNiscayah AB
Box 12545
10229 Stockholm
Jobbnummer 1843398
Observera att sista ansökningsdag har passerat.