HR administratör

Sisjödal Omsorg AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sisjödal Omsorg AB i Göteborg

Vi söker en HR administratör

Vi söker nu en HR administratör som vill bara med och växa i en växande privatägd koncern inom området vård och omsorg. Hos oss ansvarar du ofta för en fråga från ax till limpa då du har ett helhetsansvar för HR- frågorna. Du får stort förtroende och stort ansvar att strukturera och utveckla ditt arbete. För rätt person tror vi att det här är goda förutsättningar för att tjänsten ska uppfattas som stimulerande och motiverande.
Vår historia började redan 1956 då Asta Kärrbrand öppnade upp sitt hem på Astagården i Kungsbacka för 24 psykiskt funktionedsatta människor. Sedan dess har ytterligare tre bostäder för människor med psykiska funktionsnedsättningar öppnats. Dessa är: är Bikärr AB (2004), Kvillebäcken Omsorg AB (2016) samt Stallbacken Omsorg AB (2017). Så idag har vi fyra BmSS belägna i Kungsbacka, Mölndals och i Göteborg. Nu under våren öppnar vi upp vårt nya affärsområde, Sisjödal som är ett helt nybyggt äldreboende. Vi kommer att ha 90 lägenheter för äldre med olika inriktningar.
Vi har under många år gått under namnet Astagården men har nu bytt så att vårt koncernnamn är AvAsta. Se vår nya hemsida www.avasta.se
Bolagen ägs av sönerna till Asta och har varit i familjens äga sedan starten.
Vi har tillstånd hos Inspektionen för Vård och omsorg (IVO) och avtal med Göteborgs stad, Mölndals stad och Kungsbacka. Kollektivavtal finns för alla bolagen.
Övergripande ansvarsområde
Att på uppdrag av Vd självständigt säkerställa personalprocessens olika delar.
Att vara stöd till Vd samt föreståndarna i personalstrategiska frågor.
Krav på formell utbildning
Eftergymnasial utbildning inom personalstrategiska områden.
Krav på erfarenhet
Flera års erfarenhet av att arbeta med personalstrategiska frågor inom verksamhetsområdet vård och omsorg där verksamheten är bundna till kollektivavtal. Erfarenhet av att delta ute i verksamheternas verksamhetsnära personalfrågor.
I ansvaret ligger att:
Sitta med i koncernledningen
Delta i arbetsmiljögruppen och vara ansvarig för övergripande åtgärder kopplat till den psykiska och de fysiska arbetsmiljön
Vara kontaktperson mot Almega gällande arbetsrättsliga frågor
Vara kontaktperson mot vår företagshälsovård
Hålla koll på kollektivavtalen och att dessa efterlevs och ligger rätt i Quinyx, samt Hogia Lön
Ansvara för Quinyx och Hogia personal. Se till att systemet utvecklas för bättre och effektivare användningsområdena. Hålla i uppdateringar och utbildningar för nyanställda i Quinyx.
Ha ansvar för den outsourcade delen av vår lönehantering
Löner: ta fram lönepolicy, göra lönekartläggningar och hålla i lönerevisioner. Vara med i revidering och framtagande av lönekriterier.
Ansvara för alla framtagna personalriktlinjer och göra revideringar
Stödja chefer med rekryteringsprocessen, anställningsprocessen, tjänstebemanning, rehabärenden, förhandlingar
Ta fram statistik: personalomsättning, sjuktal, semesteruttag, " LAS",
Arbeta med en övergripande kompetensplan tillsammans med ledningen för koncernen
Vara med och ta fram flextidsavtal och implementera detta ute i verksamheterna
Utfärda tjänstgöringsintyg/intyg


På AvAsta arbetar vi tillsammans för vår vision. Detta gör vi genom våra kärnvärden kvalitet, kompetens, engagemang, omtanke och glädje som fungerar som kompass i vårt dagliga arbete. Med din värdefulla kunskap och kompetens kommer du att bli en nyckelperson i företaget och du ses som en viktig lagspelare för att utveckla koncernen AvAsta.
Intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan ansökningstiden gått ut. Vi tillämpar provanställning. Tillsättning snarast!
Ansökan bör innehålla meritförteckning (CV), betygskopior och ett personligt brev med beskrivning varför du söker tjänsten och vad du tror att du kommer att kunna bidra med.
Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2021-01-20

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-19

Adress
Sisjödal Omsorg AB
Sisjövägen 61
43638 Askim

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sisjödal Omsorg AB (org.nr 559160-7121)
Sisjövägen 61 (visa karta)
436 38  ASKIM

Ansökan
E-post: maria.engman@astagarden.se

Arbetsplats
Sisjödal Omsorg

Jobbnummer
5531994

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sisjödal Omsorg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sisjödal Omsorg AB: