Hogia söker en Partner Manager med höga ambitioner

Hogia Service AB / Chefsjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Service AB i Stenungsund, Stockholm eller i hela Sverige

Är du en framåtdrivande person som är en stjärna på att se behov innan de uppstår? Är du samtidigt en ledare, vars uppmärksamhet dras mot lyckade affärer inom IT? Då finns en spännande tjänst för dig hos oss på Hogia Connect!

Hogia Connect AB är ett bolag inom Hogia-gruppen vars fokusområde är att driva och hantera partnerskap och integrationer för våra programvaror inom framförallt ekonomi, HR men även andra områden.

Just nu arbetar Hogia med nästa generations molnprodukter, Hogias största satsning på produktutveckling någonsin. Kraven på produktutveckling och samordning av Hogiagruppens produkter blir allt större och i takt med att molntjänsterna och antalet inblandade personer blir fler. En av nycklarna i denna molnlösning är att kunna kommunicera via standardiserade integrationslösningar och APIer.

Om tjänsten och din nya utmaning

Ditt största fokus som Partner Manager kommer att vara att arbeta med de kommersiella och säljrelaterade frågorna så som affärsnytta, partneravtal, affärsmodell och uppföljning.

Ditt mål är att bidra till att kunden får ett genomtänkt och kraftfullt erbjudande. Dit når du genom att strukturerat driva en aktiv partnerstrategi, för att etablera så många och så bra partnerskap som möjligt. Du samordnar och för många parallella dialoger, både internt och externt. En annan viktig uppgift är att skapa en tydlig kommunikationskanal för våra partners. Utöver ovan beskriva uppgifter har du även personalansvar för tre medarbetare.

Hogia är utsett till ett av 2020 års karriärföretag, vi ser helt enkelt gärna att våra medarbetare växer och få ta mer ansvar. Du som antar denna utmaning har stor möjlighet att växa i din roll, samt inom Hogia, och vi ser det som önskvärt att du inom snar framtid vill ta ett större ansvar i organisationen.

Vem är du?

Vi söker efter dig som är en självgående strateg med ett stort eget driv. Det absolut viktigaste för oss är att du är en ambitiös person som vill utvecklas och växa i din roll. Vi tror att du har en bakgrund inom försäljning av IT eller strategiskt kommersiellt arbete inom IT. Vi tror därtill att du har en eftergymnasial utbildning inom området. Då rollen innebär ledarskap, med personalansvar, ser vi även att du har erfarenhet av detta.

En viktig egenskap, för att lyckas som partner manager, är att du är duktig på att driva frågor och att du får med dig rätt personer. Vi ser därför att du trivs med sådana utmaningar och ser lösningar, där andra ser svårigheter.

Du har en naturlig fallenhet för att nätverka och etablera nya kontakter på marknaden, för att proaktivt kunna se strategisk viktiga partnerskap. Då du kommer att kommunicera med både partners, kunder och kollegor dagligen och måste kunna uttrycka sig tydligt i både tal och skrift, på både svenska och engelska.

Att arbeta hos oss

Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter och i relation till våra medarbetare och kunder. Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt. Så har vi gjort sedan starten för 38 år sedan. Vill du vara med på den spännande fortsättningen på vår resa?

Vi hittar på mycket roligt tillsammans på jobbet. Sjunga i kör, vara ute och springa med Hogia Running Club eller träna yoga och crossfit på lunchen är sådant som du kan vara med på om du vill!

Vi arbetar med löpande urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan alternativt hör av dig redan idag!

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 675 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2019-12-11

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hogia Service AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/83".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hogia Service AB (org.nr 556415-4176)

Arbetsplats
Hogia Connect AB

Jobbnummer
4996456

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Service AB: