Helsingborgshem söker en Trygghetsvärd

Ab Helsingborgshem / Vårdarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdarjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ab Helsingborgshem i Helsingborg

Helsingborgshems trygghetsvärdar är vårt ansikte utåt i bostadsområdet och kon-taktperson för våra trygghetshyresgäster samt deras anhöriga när det gäller boende-frågor.

Som trygghetsvärd arbetar du i ett team med två andra trygghetsvärdar, men också i ett nära samarbete med övriga medarbetare i stadsdelen, säljare och projektsam-ordnare m fl. Tillsammans med teamen på våra områden deltar trygghetsvärden aktivt i arbetet med att göra våra stadsdelar ännu mer attraktiva. Rollen ansvarar bland annat för uthyrning, bostadsbesiktningar, visningar och kontraktsskrivningar samt del-tagande i olika projekt.

Arbetsuppgifterna är väldigt varierande och drivs i många fall av vad de boende har för önskemål och behov. Trygghetsvärden är ansvarig för att följa och uppfylla trygghetsboendekonceptets krav samt skapa en gemenskap i boendet genom att initiera och driva socialt aktiviteter exempelvis bakning, musikstunder, promenader, målning, gemensamma middagar och kurser/föreläsningar. Du förväntas även klara av enklare fixartjänster som glödlampsbyte samt hjälpa till vid kontakter med myndigheter samt lokala aktörer och organisationer o.s.v.

Vi söker dig som har god kundförståelse och dokumenterad erfarenhet av att leverera hög service i en kundorienterad verksamhet. Du trivs med att arbeta i en bred roll med många kontaktytor som kräver samarbetsförmåga och initiativ. Det är också viktigt att du är strukturerad, lyhörd och empatisk för den enskilde kundens behov. Rollen kräver att du tar ett stort eget ansvar.

Du har relevant eftergymnasial utbildning eller erfarenhet från liknande arbete som kan kompensera utbildningsnivån. För att lyckas i rollen krävs det att du har goda administrativa kunskaper, god datorvana och goda kunskaper i svenska, både tal och skrift.
Om du besitter kunskaper i flera språk är det meriterande, så även erfarenhet av nå-got hyresadministrativt program.

Körkort och tillgång till bil är ett krav.

Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Värdet av våra fastigheter uppgår till ca 12 miljarder och vi omsätter drygt 900 miljoner. Våra affärslokaler har stor betydelse för boendemiljön i våra stadsdelar och utgör cirka 50 500 m2 med en omsättning på omkring 50Mkr.

Helsingborgshem ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Vi är 220 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt möter våra kunders drömmar om livet hemma.

Du får arbeta i ett företag med hög utvecklingstakt och intressanta utmaningar.

Varaktighet, arbetstid
Oreglerad arbetstid, arbete på kväll och helg kan förekomma efter behov och vid överenskommelse med kund.

Publiceringsdatum
2017-03-01

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikaela Åberg 042-208064

Företag
AB HELSINGBORGSHEM

Adress
AB HELSINGBORGSHEM
BOX 3055
25003 HELSINGBORG

Kontorsadress
Drottninggatan 136 B

Jobbnummer
3348911

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ab Helsingborgshem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ab Helsingborgshem: