Helpdesktekniker
Medrelief Sverige AB / Supportteknikerjobb / Uppsala
2024-12-27
Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Medrelief Sverige AB i Uppsala,
Sigtuna,
Upplands-Bro,
Sollentuna,
Järfälla eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-12-27Om tjänstenKvalifikationerDu behöver ha följande kunskaper:
Kunskap om Windows 10, Microsoft applikationer.
Grundläggande kunskap om datanätverk
Grundläggande kunskap om datorkomponenter
Meriterande är om du har arbetat med:
IT-support
Du har relevant eftergymnasial utbildning, men vi förväntar oss inte att du kan allt när du börjar hos oss. Det viktiga är att du är hungrig på och har förmåga och nödvändiga grundkunskaper för att lära dig.
Om jobbet
Du tycker lika mycket om att jobba med IT-teknik som att hjälpa och supporta användarna av tekniken.
Du kommer att arbeta tillsammans med vår IT-ansvarige och ta ansvar för kundens IT-infrastruktur, både hård- och mjukvara.
Du gillar att lösa problem. Du kommer att arbeta med underhåll av vår IT och supporta och hjälpa medarbetarna hos kunden.
Du kommer att arbeta med en stor variation av uppgifter och du måste klara att prioritera och tidvis arbeta under hög arbetsbelastning.
Ditt arbete kommer att bli omväxlande och stimulerande då kunden är en teknikorienterad arbetsplats med höga ambitioner kring digitalisering och systemutveckling.
Dina arbetsuppgifterIT-stöd till medarbetare med varierad IT-kunskap
Installation och underhållning av IT-utrustning
System för e-post, support och underhåll
Support gällande en stor variation av mjukvarusystem
ArbetsuppgifterDe primära arbetsuppgifterna är:
• Hantera inkommande ärenden via portal, e-post, telefon och på plats.
• Följa SLA:er enligt deras Incidentprocess.
• Ge support via fjärrverktyg för deras Klientdatortjänst.
• Ge användarsupport på plats vid behov.
• Upprätta dokumentation för interna processer.
• Hantera installationer och beställningar av datorer och konferensutrustning.
• Aktivt delta i gruppens utvecklings- och förbättringsarbete.
• Fånga upp samt vidareförmedla verksamhetsbehov till övriga grupperingar inom IT-avdelningen.
De värdesätter intern kompetensutveckling och det finns goda möjligheter att växa i rollen.
ProfilSom person är du en serviceminded, kommunikativ och lösningsorienterad lagspelare som trivs i en miljö med högt tempo. Du arbetar proaktivt med en god förmåga att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Dina personliga egenskaperSjälvgående
Lösningsorienterad
Serviceminded
Kommunikativ
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-01-26
E-post:
info@medrelief.se Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Medrelief Sverige AB (org.nr 559105-2526)
741 76 UPPSALA
Jobbnummer 9081606