Helpdesktekniker
Inera AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2015-08-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesktekniker" (publicerad 2018-02-02) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inera AB i Stockholm,
Österåker,
Karlstad,
Lund eller i
hela Sverige Inera koordinerar landstingens och regionernas gemensamma e-hälsoarbete och utvecklar tjänster till nytta för invånare, vård- och omsorgspersonal och beslutsfattare.
Inera ägs av alla landsting och regioner och leds av en politisk styrelse med representanter från ägarna. Kundfokus, leveransfokus och affärsperspektiv är ledorden i Ineras
verksamhet.
Arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm. Läs mer på
www.inera.seVill du vara med och bygga upp en Kundservice för system inom vård och omsorg i Sverige?
Vi söker dig, en serviceinriktad och klurig Helpdesk-tekniker, med erfarenhet inom IT-branschen.
Nationell kundservice är Ineras kundfunktion som hanterar frågor kring nationella system för vård och omsorg. Från felanmälan och support till beställningar och fakturafrågor.
Idag är Nationell kundservice 1:a linjen outsourcad. Ineras styrelse har beslutat att påbörja arbetet med att ta hem supportuppdraget till Inera. Det innebär att etablering av ny funktion påbörjas redan nu och en första småskalig supportfunktion ska vara i produktion från Q4 2015. Därefter ska supporten för samtliga system gradvis flyttas över från nuvarande leverantör till Inera. 1 januari 2017 ska den nya funktionen vara uppbyggd och klar och hantera support för samtliga system.
Nationell kundservice har öppet dygnet runt, året runt. Först i mitten av nästa år kommer öppettiden utökas till kvällar, nätter och helger, vilket innebär att du som Helpdesktekniker kan komma att arbeta olika tider dygnet runt enligt schema och inom kollektivavtalets ramar.
Vi söker helpdesktekniker till en ny supportfunktion för nationella e-hälsotjänster
Att vara helpdesktekniker inom Nationell kundservice innebär att äga och hantera alla inkomna ärenden (incidenter och supportfrågor) genom hela supportkedjan för Ineras samtliga system/tjänster. Då flertalet system/tjänster är av kritisk karaktär samt har starka beroenden till andra nationella system/tjänster är det en ansvarsfylld uppgift att felsöka och kommunicera med såväl kunder som leverantörer i supportkedjan. Det är därför av stor vikt att förstå systemen/tjänsten, kundens verksamhet och ev. påverkan vid ett avbrott samt Ineras interna processer och kunskapsbanker för att snabbt kunna vidta rätt åtgärd för att avhjälpa felen.
Några av dina arbetsuppgifter kommer vara att:
• Ge stöd och support åt användare i verksamheten, leverantörer samt tjänsteägare/förvaltare på Inera via telefon och i ärendehanteringssystem.
• Ansvara för ärendehantering i Ineras ITSM system Marval.
• Analysera och se samband mellan olika tjänster för att kunna härleda varifrån felet kommer.
• Skapa mallar, instruktioner och checklistor som krävs för en effektiv supporthantering.
• Kontinuerligt arbeta med förbättring av befintliga instruktioner, checklistor etc. som utgör basen för kunskapsdatabasen.
• Hålla utbildningspass för dina kollegor.
Kvalifikationer och kompetens
Du har flera års erfarenhet av arbete i supportfunktion. Du ska ha minst två års erfarenhet av att ge support per telefon och epost, att arbeta i ärendehanteringssystem och att följa processer och rutiner.
Som person är du stresstålig, noggrann och tycker om när det är en mix av nya samt återkommande uppgifter. Du har en problemlösande analysförmåga, och en god förmåga att kommunicera både skriftligt och muntligt på svenska.
Service och kvalitet är en självklarhet för dig då du alltid strävar efter nöjda kunder. Du driver självständigt ärende från start till slut med hjälp av förvärvad kunskap eller kollegor om så behövs.
Du har förmåga att snabbt ta till dig stora informationsmängder då vi fram till 2017 kommer att ha många utbildningsperioder.
Det är meriterande om du har erfarenhet från vård- och omsorgssektorn.
Varaktighet och tillträde
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan PACTA och Vision/Akademikeralliansen. Vi läser ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden löpt ut.
Har du frågor om tjänsten
Enhetschef Kundservice Maria Walkenström, 08-452 71 78
HR-generalist Kristina Claesson, 08-452 71 73
Fackliga frågor Harriet Fredin, Vision, 08-452 78 42
Vi avböjer oss vänligt, men bestämt, all hjälp med rekrytering och annonsering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
Publiceringsdatum2015-08-25ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagInera AB
AdressInera AB
Östgötagatan 12
11625 Stockholm
KontorsadressÖstgötagatan 12
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2403168
Observera att sista ansökningsdag har passerat.