Helpdesktekniker 50% och 75%
TechTeam SQM / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TechTeam SQM i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige TechTeam erbjuder kompletta tjänster och lösningar inom IT Service Management. Vår verksamhet omfattar alla tjänster som krävs för att supportleveransen ska fungera smidigt och kostnadseffektivt. Vi arbetar med uthyrning av konsulter, verksamhetsutveckling och outsourcinglösningar för Servicedesk. TechTeam grundades i USA 1979 och vi är 2500 kollegor i USA och Europa. I Sverige är vi drygt 270 anställda. Vi är ett snabbt växande företag och vår företagskultur präglas av högt tempo, servicetänkande, problemlösning och prestigelöshet. Vi arbetar tillsammans för att skapa nöjda kunder, en bra stämning och nya möjligheter. Företaget är under stark tillväxt och det finns stora möjligheter, både i Sverige och internationellt, att vara delaktig och påverka. Våra nyckelord är skicklig, engagerad och pålitlig.
Vi söker dig som vill arbeta med 1st line support på deltid, 50% eller 75%. Som helpdesktekniker kommer du att bistå användare med problemlösning via telefon, e-mail och remote. Arbetstiden är
förlagd till vardagar och du kommer att arbeta schemalagd dagtid.
Att arbeta hos TechTeam
Som konsult hos TechTeam arbetar du uteslutande med längre uppdrag. Som konsult erbjuds du uppdrag hos företag inom varierande branscher, vilket ger dig både erfarenhet och ett utökat
kontaktnät.
Du får.
Vi erbjuder våra konsulter löpande kompetensutveckling och möjlighet att ta Microsoft-certifieringar där TechTeam bekostar litteratur och certifieringsförsök. Avklarat certifieringsförsök
medför lönepåslag.Anställningsformen är tillsvidare och du har betald förskottssemester och fast månadslön, även mellan uppdrag.
Publiceringsdatum2008-01-14Dina arbetsuppgifterSom helpdesktekniker i first line är du kundens första kontakt och problemlösare. Dina uppgifter blir att lösa problem av varierande svårighetsgrad, men också att dokumentera och delge dina
teamkollegor av din kunskap och erfarenhet.Tempot är varierande och fokus ligger på att ge god och tillförlitlig service. Tjänsterna är på deltid och omfattar50% och 75%.
Din kompetens och bakgrund
Vi söker dig med erfarenhet av att arbeta med IT-support/helpdesk. Det är ett plus om du har genomgått utbildning med IT-inriktning, men erfarenhet av supportarbete eller liknande arbete är av
större vikt. Även tidigare erfarenhet av arbete med telefonen som redskap är meriterande.
Kompetensmässigtskall du ha god insikt i Microsofts produktfamilj och då framförallt kunskap i Windows 2000/XP, Officepaketet och Outlook. Kunskaper i och erfarenhet av remoteverktyg och
ärendehanteringssystem är meriterande.
Du har ett genuint intresse för IT och problemlösning samt kan förklara teknik på ett enkelt sätt för användare på alla nivåer. För att trivas i konsultrollen är det viktigt att du har en
positiv inställning till nya miljöer och arbetskamrater och har lätt för att sätta dig in i arbetsuppgifter och processer. Du är kommunikativ och talar och skriver såväl svenska som engelska
obehindrat. Ytterligare språkkunskaper är även detta ett stort plus.
Din ansökan
Om du tycker att arbetet låter intressant och känner att du svarar väl mot den efterfrågade kompetensen så är du varmt välkommen med din ansökan! Vi rekryterar löpande så skicka in din
ansökan så snart du kan!
Anställningstyp/arbetstiderTillsvidare deltid
ErsättningFast månadslön
Så ansöker duAnsök via vår webbplats »
Sista ansökningsdag 2008-02-09
FöretagTechTeam SQM
Box 23004
17223 Solna
Jobbnummer 98207
Observera att sista ansökningsdag har passerat.