Helpdeskmedarbetare
Experis IT Huvudkontor / Supportteknikerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis IT Huvudkontor i Örebro,
Kumla,
Finspång,
Eskilstuna,
Flen eller i
hela Sverige Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Publiceringsdatum2016-02-11Dina arbetsuppgifterFör ett konsultuppdrag hos en av våra kund i Örebro söker vi nu en Helpdeskmedarbetare, du kommer att hjälpa användare med IT-relaterade frågor så som incidentrapportering, hantera beställningar, agera stöd vid inköp, kontakta driftleverantörer vid behov m.m. Du kommer även koordinera supportärenden så att incidenter inkommer till rätt supportgrupp, och därmed värnar du också för att avtalade ärendehanteringstider följs. Arbete med servicedeskarbete och kontorsnära IT kan man säga. Att vara nära support betyder att man ofta söker upp användarna vilket gör att kunden ställer stor vikt i den sociala förmågan. Man kommer att bli ansiktet utåt för servicedesk och hela it-avdelningen vilket gör att man ska ha lätt för att möta och hantera olika typer av människor.
Uppdraget startar omgående och placeringsort är Örebro, uppdraget är på 100%.
Vem är du?
Du har minst gymnasial utbildning och har en tydligt god pedagogisk förmåga. Du har god förståelse för hur du via telefon och web ska instruera användare för att därmed lösa uppkomna problem. Du har därmed också god vana att hantera många olika typer av ärenden i en föränderlig miljö. Du är serviceminded, kan ta eget ansvar och är självgåendes som person. Du har ett intresse för IT-relaterade problem och trivs också i rollen som problemlösare. Du har därmed också en hög servicenivå som resulterar i en god förståelse för människors olika kunskapsnivå inom IT.
Tydligt meriterande med någon av nedanstående kompetens:
• Active Directory (konto- och behörighetshantering)
• Grundläggande kunskaper i Exchange
• Kunskap i IT-ärendehanteringsverktyg
• Utbredd kunskap inom hårdvarusupport (PC, kringutrustning, skrivare, IP-telefoni, Smartphones)
• Goda kunskaper inom hårdvarusupport (Microsoft standardprodukter samt Officepaketet)
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi kan erbjuda dig arbete i ett stabilt och positivt team med stor arbetsglädje. Vi har förmånen att verka i en miljö med stor erfarenhet och bred kompetens där nya och spännande utmaningar finns för dig med hög ambitionsnivå och arbetskapacitet. Vi har partnerskap med både stora och mindre företag över hela världen, och vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras.
Kontaktperson för detta jobbDu söker tjänsten via ansökningslänken med registrerad CV. Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Marika Johansson via mail
Marika.Johansson@se.experis.comVarmt välkommen med din ansökan till Experis "Specialisten på specialister"
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarika Johansson 019-166551
FöretagExperis IT Huvudkontor
AdressExperis IT Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2665872
Observera att sista ansökningsdag har passerat.