Helpdesk-tekniker till anrikt läroverk
Perido AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Perido söker helpdesk-tekniker till vår kund, ett anrikt läroverk i Stockholm. Här erbjuds du många olika kontaktytor i ett innovativt forsknings- och utbildningsklimat.
I rollen som helpdesk-tekniker kommer dina arbetsuppgifter primärt innebära att sköta IT-support i lokalerna. Här erbjuds du variationsfyllda dagar där du få bidra med hjälp för både hårdvara och mjukvara. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att:
• Administrera IT-miljöer, t.ex. användarkonto, behörigheter och utskriftsköer
• Instruera användare i hur olika mjukvaruprogram fungerar
• Sköta SIM-kortutlämning till användare
• Ge telefonrådgivning
Vi tror att du som söker är serviceinriktad person med goda kunskaper inom datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och kommunikation. Du har tidigare arbetat med teknisk support med inriktning mot administration och felsökning av telefonisystem. Vi söker dig som är en hjälpsam person som tycker om att hjälpa mindre tekniskt kunniga personer att få tekniken att fungera. Här kommer du ha god nytta av din nyfikenhet och goda problemlösarförmåga!
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2018-04-13Kravprofil för detta jobb• Gymnasial utbildning, gärna inom IT
• Tidigare arbetslivserfarenhet med administration och felsökning av telefonisystem
• Tidigare arbetslivserfarenhet av användarsupport
• Goda kunskaper i MS Office
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande
• Goda kunskaper inom telefonisystemet MX-One med Provisioning Manager
• Goda kunskaper inom CMG, Solidus och Ciltec Companion
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag i 3 månader Tillträde 2018-05-30.
Så ansöker duAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Är du en serviceinriktad person som brinner för teknik? Vill du jobba på en arbetsplats där din tekniska förmåga kommer till nytta? Ett välkänt läroverk söker just nu en helpdesk-tekniker. Är det dig de letar efter? Läs vidare!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av ca 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 16768DP i ämnesraden.
Kontaktuppgifter för detta jobbFrågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-13
Ange följande referens när du ansöker: 16768DP
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinav 15, 8 tr
Jobbnummer 4083206
Observera att sista ansökningsdag har passerat.