Helpdesk-tekniker | Borlänge| Experis

Experis AB / Supportteknikerjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige

Brinner du för service och vill utvecklas inom IT Support? Bli en del av vårt härliga team på Experis! Vi på Experis IT söker en Helpdesk tekniker som vill jobba som andra linjens support i Borlänge. Välkommen med din ansökan!

Omfattning: 100 %
Start: ASAP
Ort: Borlänge

Publiceringsdatum
2023-11-10

Dina arbetsuppgifter
IT enheten ansvarar för att driva, utveckla och samordna kundens IT verksamhet genom att vara strategiskt och operativt IT-stöd.
Dina arbetsuppgifter som 2a linjens supporttekniker kommer bestå av följande arbetsuppgifter:

* Ta emot ärenden från 1a linjens support
* Tillhandahålla 2a linjens support avseende hård- och mjukvara för datorer och mobiltelefoner
* Installera och konfigurera hårdvara och applikationer
* Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
* Ansvara för lagerhållning av reservutrustning
* Agera tekniskt stöd vid större digitala möten

Vem är du?
Du har ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du har god organisationsförmåga, självständighet och egen drivkraft samt vilja att utvecklas.

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:

* Högskoleutbildning inom IT och minst 1 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
* Alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt två 2 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
* Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation
* Goda kunskaper i MS Office
* Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Remedy ITSM)
* 1 års arbetslivserfarenhet av att ge support på distans och på plats
* Kunskap inom hantering av mobiltelefoner genom arbetslivserfarenhet
* Erfarenhet av att arbeta självständigt samt ta egna beslut och prioritera arbets-
* uppgifter genom arbetslivserfarenhet
* Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Om Experis
Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Via vår AI-drivna plattform Experis Career Accelerator får du till exempel tillgång till över 4500 IT-utbildningar och certifieringar.

Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Så ansöker du
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Sista ansökningsdag 24 september. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta konsultchef Antra Volujevica på antra.volujevica@se.experis.com

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ccfe3b5b-393d-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Experis

Jobbnummer
8254695

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: