Helpdesk-tekniker
Bolagsverket, Utvecklingsavdelningen / Supportteknikerjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bolagsverket, Utvecklingsavdelningen i Sundsvall Bolagsverket skapar goda förutsättningar för näringslivet och vill ge företagsamma människor möjlighet att förverkliga sina drömmar. Det ska gå snabbt, bli rätt och vara enkelt att starta och driva företag. Vi möter utvecklingen i samhället med moderna tjänster och vår värdegrund är kompetens, engagemang och kundnytta.
Vi finns i Sundsvall och är drygt 550 anställda. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en god arbetsmiljö som kännetecknas av respekt för allas lika värde.
Vi erbjuder ett arbete i en dynamisk miljö med utmanande arbetsuppgifter, ansvar och tid att leva.
• Jobba hos oss!
Publiceringsdatum2017-06-29ArbetsuppgifterArbetet innebär att hantera ärenden från interna och externa kunder, skapa och hantera incidenter och ta emot tjänstebegäran (beställningar).
Du kommer att hjälpa kunder via telefon, mail eller personliga kontakter.
Det ingår också att hantera all teknisk arbetsplatsutrustning, administrera användare och behörigheter, uppdatera dokumentation och lathundar.
Vår nuvarande IT-arbetsplats består av Windows 7 och hårdvara från HP och Lenovo. Ett projekt pågår att lyfta klientplattformen till Windows 10.
Du kommer att arbeta i en grupp på sex personer.
KvalifikationerVi söker dig som har gymnasiekompetens och grundläggande kunskaper inom IT, då i första hand windows7 och eller windows10.
Vi ser gärna att du har arbetat inom området teknisk support och hanterat kundkontakter, internt och externt med både telefonsupport och direkt kontakt med kunder. Då en stor del av arbetet innefattar telefonsupport så är detta något som vi värderar positivt. Om du dessutom har erfarenhet att skriva rapporter och utredningar är även detta meriterande. För att lyckas med jobbet krävs god planeringsförmåga och att du kan uttrycka dig väl i skrift och tal på svenska och engelska.
Du har
• lätt att lära och ta till sig nya saker och hela tiden jobba med förbättringar och gillar att jobba med problemlösning.
• lätt för dig att prata med kunder i telefon.
• ett strukturerat sätt och gillar ordning och reda.
Du är glad och positiv, tycker om att jobba i grupp, även om en stor del av arbetsuppgifterna innebär att jobba på egen hand. Du är dessutom tekniskt intresserad och tycker om att lösa tekniska problem och utmaningar. Det är meriterande om du har genomfört någon ITIL utbildning t ex ITIL-Foundation.
Vi värderar dina personliga egenskaper högt som t ex samarbets- och initiativförmåga, prestigelöshet, drivande och målmedvetenhet.
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-27
Ange följande referens när du ansöker: 39/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMats Holmvall 060-18 44 23
FöretagBolagsverket, Utvecklingsavdelningen
AdressBolagsverket, Utvecklingsavdelningen
Stuvarvägen 21
85181 Sundsvall
KontorsadressStuvarvägen 21 85181 Sundsvall
Jobbnummer 3580935
Observera att sista ansökningsdag har passerat.