Helpdesk tekniker framtida rekryteringar Stockholm
InfoCare Consulting / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos InfoCare Consulting i Stockholm InfoCare söker afär framtida behov IT-tekniker inom helpdesk till Stockholm. I din roll kommer du att arbeta brett med supportfrågor i ett team och rapportera mot din teamledare. Service desk-teknikernas primära ansvar är att bevaka att alla kanaler för inkommande ärenden är tomma, användaren skall få svar så fort som möjligt och få respons att ärendet är mottaget. Vid incidenter som inte kan lösas direkt, förmedlas incidenten eller ärendena vidare till "Second eller Third Line Support" eller annan gruppering i ärendehanteringssystemet. Varje ärende prioriteras och kan eskaleras inom både Beställar- och Leverantörsorganisationen enligt en förutbestämd rutin.
Publiceringsdatum2016-02-05Dina arbetsuppgifterI rollen som IT-tekniker, inom servicedesk, är dina huvudsakliga arbestuppgifter:
• Support via mail, telefon och fjärrstyrning, även på plats-support kan förekomma
• Registrera alla ärenden i ärendesystem enligt instruktion (användare, ärendebeskrivning, prioritet och ärendeklass).
• Fastställa om ärendet är en request, incident eller annan kategori.
• Genomföra inledande felavhjälpning och försöka lösa ärendet.
• Dokumentera ärendet och ev. lösning.
• Delegera ärendet vidare enligt upprättad process.
• Informera användarna om status i ärenden
Kvalifikationer• Erfarenhet av att ge teknisk support på Microsoft-Plattformar, AD hantering, Windows klientoperativsystem.
• Skall kunna avhjälpa fel och/eller ge en felanalys för applikationer såsom Office-paketet, outlook, internet explorer samt andra förekommande applikationer.
• Skall kunna omvandla tekniska lösningar till vardagligt språk i både tal och skrift.
• Skall kunna flytande Svenska och Engelska i både tal och skrift.
Meriterande
• Erfarenhet/Kurs/Certifiering inom ITIL baserad ärendehanteringssystem
• Erfarenhet/Kurs/Certifiering inom nätverk (E.g Cisco CCNA)
• Erfarenhet/Kurs/Certifiering inom MAC
• Erfarenhet/Kurs/Certifiering inom CITRIX
• kunskap i något nordiskt språk
Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-18
Ange följande referens när du ansöker: 55/41
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktInfocare
infocare_mail@luceosolutions.comFöretagInfoCare Consulting
AdressInfoCare Consulting
16102
16102 0180
KontorsadressKarlsbodavägen 39
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2655902
Observera att sista ansökningsdag har passerat.