Helpdesk First Line Support IT

Flexlife AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flexlife AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Kungsbacka, Borås eller i hela Sverige

Alektum Inkasso är ett av Europas ledande företag inom konsumentinkasso och långtidsbevakning. Vi hjälper våra kunder att driva in din fordran utan att äventyra kundrelationen. Det gör vi genom en kombination av välförpackade tjänster, professionella medarbetare och avancerat teknikstöd. Viktigt är också att vi alltid försöker ha en jordnära attityd. Idag har vi ca 250 medarbetare i 15 länder och på vårt huvudkontor i Göteborg är vi ca 80 medarbetare. IT-avdelningen består idag av 15 medarbetare och är uppdelad mellan support och utveckling. Supportgruppen är uppdelad på first och second line. Vi har idag ca 70 servrar och vi supporterar ca 250 klienter. Vi behöver förstärka vår IT-avdelning med ytterligare två duktiga personer inom first line support. För ytterligare information vänligen besök www.alektum.com.

Publiceringsdatum
2010-05-25

Dina arbetsuppgifter
Som first line support kommer du att arbeta med ärendehantering och supportera samtliga länder inom koncernen. Det innebär bl.a
• First line support via telefon, mail och även vid personliga kontakter och lösa ärendena på ett effektivt och tillmötesgående sätt. Detta kan bl.a. innebära support av tekniska frågor inom inkassosystemet Nova, tillika databasuppdateringar samt övriga programvaror.
• Vara behjälplig inom hårdvara vid nyinstallation av klienter och support till användarna.
• Slussa vidare mer komplexa ärenden till second line support.

Kvalifikationer
Du har tidigare arbetat med någon form av IT-support och gärna inom first line och vill fortsätta att arbeta inom området. Vi tror att du har en gymnasieutbildning, alternativt en KY baserad utbildning inom IT och har ett gediget intresse för IT.
Det är meriterande om du har bra kunskaper inom SQL och tillika är van vid AD (Active Directory). Har du dessutom arbetat i systemet Kayako/e-Support är detta mycket intressant.
Som person är du serviceminded och glad och du förstår att IT funktionen är en serviceorganisation där det alltid gäller att beställaren är i fokus. Du bör lösa problem och frågeställningar på ett noggrant och effektivt sätt. Du är hjälpsam och duktig på att hantera problem via telefon och har en naturlig fallenhet för att instruera och stödja personer i din omgivning. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och övriga europeiska språk är meriterande. Du tycker om ordning och reda och vill vara med och utvecklas i ett snabbt växande företag som ligger i framkant inom teknikområdet.

Så ansöker du
Vi samarbetar med FLEXLIFE AB i denna rekrytering, ansök på www.flexlife.se För ytterligare information kontakta Johan Sjöberg på 0312-609633 eller via mail johan.sjoberg@flexlife.se
Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Flexlife AB

Adress
Flexlife AB
Gårdatorget 2
41250 Göteborg

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0770-11 96 30
Faxnummer: 031-7110240
E-postadress: info@flexlife.se

Jobbnummer
659213

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flexlife AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flexlife AB: