Heimstadens Inköpsfunktion behöver din hjälp!
Heimstaden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Heimstaden AB i Malmö,
Lund,
Trelleborg,
Landskrona,
Helsingborg eller i
hela Sverige Trivs du där alla processer redan är klara, allt fungerar enligt redan färdigtänkta mallar och någon redan har hittat svar på alla frågor så att du kan komma in och springa i upptrampade hjulspår? Då kan du sluta läsa nu. Du som däremot söker det motsatta - vi kan kanske ha en passande utmaning för dig!
Genom Heimstadens kraftiga tillväxt, inte bara i Sverige utan även i våra andra länder, bygger vi just nu upp en centraliserad inköpsfunktion. Vår ordinarie medarbetare kommer tillfälligt att lämna teamet under hösten för att gå på föräldraledighet och vi behöver därför fylla luckan under denna period. Tillträde är tänkt i juni eller tidigare enligt överenskommelse. För rätt person finns det goda chanser till förlängning.
Vi erbjuder en fri roll där du stöttar vårt inköpsteam i olika projekt och upphandlingar samt självständigt arbetar med att strukturera upp information och processer, utvärderar IT-hjälpmedel m.m. Du rapporterar till koncernens CPO och kommer att utgå från vårt huvudkontor i Malmö i fina lokaler.
I rollen kommer du bland annat att ansvara för:
Stötta våra strategiska inköpare i olika projekt och upphandlingar, bl.a. för att ta fram och skicka förfrågningar, bearbeta offertjämförelser, delta i förhandlingar, hjälpa till med avtal m.m.
Strukturera och hantera avtalsdatabaser och övrig relevant inköpsinformation.
Medverka vid kravställning, utvärdering och testning av olika IT-verktyg.
Inhämta och utveckla prognoser/analyser med berörda internfunktioner samt följa upp och mäta nyckeltal.
För att du ska trivas hos oss och lyckas i rollen, ser vi att du behöver ha erfarenhet av att jobba under minst 3 år i rollen som Inköpare eller Inköpsadministratör. Du bör även ha jobbat med inköp relaterade till fastighets- och/eller bygg- & anläggningsbranschen. Du är van att jobba i en matrisorganisation med spridd verksamhet, gärna över flera olika regioner och länder. Du är skolad i att jobba med strukturerat och modernt inköpsarbete med kategoriansvar, livcykelanalyser m.m.
I grunden ser vi att du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller inköp eller liknande förvärvad kunskap på att annat sätt.
Du är en självgående person som genom ett starkt driv och engagemang strukturerar och planerar ditt arbete väl. Att jobba i en mycket dynamisk och föränderlig omgivning sporrar dig och du är en god lagspelare med känsla för relationsbyggande.
Eftersom vi lever i en snabbt föränderlig värld, uppskattar vi din förmåga att tänka brett inom inköp och se möjligheter i ny teknik och digitalisering. Vi ser det som en självklarhet att du känner starkt för våra värderord; Care, Dare och Share. Läsa mer om detta och ta reda på varför våra medarbetare trivs så bra hos oss och därmed ger oss ett högt Employee Net Promoter Score på
www.heimstaden.comHar du frågor? Titta till höger och kontakta vår CPO - och skicka in din ansökan snarast, vi behöver dig nu!
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Publiceringsdatum2020-03-16Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHeimstaden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "143938".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Heimstaden AB (org.nr 556670-0455)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 5151833
Observera att sista ansökningsdag har passerat.