Head of Order & Logistics
Nordic Nest AB / Chefsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nordic Nest AB i Kalmar,
Växjö,
Malmö,
Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Vi jobbar för att skapa världens bästa kundupplevelse och driva världens lönsammaste retail tillsammans med världens mest engagerade team! Visst låter det fantastiskt roligt? Nu finns möjligheten för dig att vara med på vår resa genom att leda vårt team inom orderhantering som Head of Order & Logistics, tjänsten är ett vikariat på 1 år
Vi är ca 300 anställda hos oss, och även om vi tillhör olika avdelningar så är vi ETT team som tillsammans arbetar mot våra gemensamma mål. Vi har en företagskultur där vi värdesätter självledarskap, beslutsfattande och förmåga att se till helheten - och vi ser det därmed som en självklarhet att du drivs av ambition och alltid sätter laget före jaget.
Vi ligger steget före, Vi jobbar tillsammans, Vi älskar att göra bra affärer och Vi är engagerade - rimmar våra värderingar med dina? Då kan vi vara en match för varandra.
Om rollen;
Som Head of Order & Logistics är du spindeln i nätet för vår varuförsörjning och har en nära dialog med berörda avdelningar i hela bolaget. Du ansvarar för att utveckla kedjan av inkommande produkter för att vi tillsammans ska nå våra mål att ha världens bästa kundupplevelse och driva världens lönsammaste retail. Du leder ett team på mellan 4-6 personer och rapporterar till CPO.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter;
Övergripande ansvar för inköps- och inkommande logistikflöde
Arbeta med att utveckla inköpsprocesser för maximal kundnöjdhet och lönsamhet
Ansvar för att varuinköp optimeras mot aktuella försäljningsprognoser
Utveckla processer för det inkommande logistikflödet för att säkerställa kundnöjdhet, kvaliet och effektivitet
I dialog med kategorichefer utveckla de olika leverantörernas leveransprecision och leveranskvalitet
Tillsammans med lager och logistik samt finansavdelningen säkerställa rätt processer och arbetssätt vid hantering av inkommande gods
Utveckla och optimera supply chain flödet för att öka lönsamheten i bolaget
Systemägare för order- och prognossystem
Ansvara för löpande orderläggning och genomgång av orderbekräftelser
Regelbunden kontakt med leverantörer för att följa upp lagda orders samt leveransprecision
Löpande anpassa parametrar för att optimera lagernivåer
Ansvar för importrelaterade frågor, frakt, tull och övriga kontakter med partners och myndigheter
Om dig;
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Förutom att du har mycket goda ledaregenskaper ser vi att du trivs i en miljö med snabba förändringar, många kontaktytor och hög energinivå. Vi ser att du är mycket strukturerad i ditt arbetssätt och gillar ordning och reda samt är uppmärksam på detaljer. Du har en god analytiskt förmåga och ett sinne för affärer, och visar en stor förståelse för vilka faktorer som påverkar vår lönsamhet. Du har ett naturligt engagemang för ditt arbete och därmed förmågan att se vad som behöver göras och hur vi kan ligga steget före genom att arbeta lite smartare, bättre och effektivare. Rollen innebär både interna och externa kontakter, en god kommunikativ förmåga och ett synsätt där du alltid försöker lösa uppkomna problem är därför viktigt. Givetvis trivs du i ett högt tempo som innebär tidvis intensiva perioder och där vi firar våra gemensamma mål och framgångar tillsammans.
Tidigare erfarenheter eller utbildning inom retail, inköp eller varuförsörjning ser vi som ett plus, dock ej ett krav. Vi ser det även som meriterande om du har tidigare erfarenhet att arbeta i Microsoft NAV samt har erfarenhet av att driva projekt. Vi värderar framförallt din förmåga att leda och inspirera andra, genom att agera förebild för våra värderingar och ha förmåga att engagera och motivera ditt team. Du är en doer som gärna arbetar operativt för att bidra till att teamet når sina gemensamma mål. Givetvis har du en generellt mycket god datorvana, samt mycket goda kunskaper inom Officepaketet och framförallt i Excel. Du har även mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift, då kommunikation kommer ske på båda språken.
Ett ledarskap som är nära verksamheten, som stöttar, coachar och utvecklar teamet ser vi som en självklarhet. Vi vill att du fortsätter arbetet med att ständigt förbättra verksamheten och att utveckla det dagliga arbetet. Med detta har du förmågan att se och genomföra stora som små förändringar som behövs för att vi även framöver ska ge kunden bästa tänkbara köpupplevelse.
Välkommen hem!
Tjänsten är ett vikariat på 1 år, för rätt person finns möjligheter till fortsatt anställning efter vikariatet löpt ut. Placering är hos oss i Kalmar.
Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Sök senast den 28 mars! Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till CPO, Andreas Elmqvist på
andreas.elmqvist@nordicnest.comVi ser fram emot din ansökan!
Publiceringsdatum2021-03-11Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressNordic Nest AB
Stämpelvägen 3
39470 Kalmar
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nordic Nest AB (org.nr 556628-1597)
Stämpelvägen 3 (
visa karta)
394 70 KALMAR
Arbetsplats Nordic Nest
Jobbnummer 5624623
Observera att sista ansökningsdag har passerat.