Härjedalens kommun söker Kanslichef

Experis Sverige Huvudkontor / Ekonomichefsjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Härjedalen, Älvdalen, Ljusdal, Falun, Bollnäs eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Livskraft, äkthet och närhet är kärnvärden i Härjedalens kommun

Livskraft - företagsamhet, nyfikenhet och utvecklingslust präglar näringsliv skolor, byar och föreningar. Äkthet - med naturen, kulturen och traditionen som utgångspunkt står Härjedalen för kvalitet, kunnande och hållbar utveckling. Närhet - Härjedalen ska präglas av värme, öppenhet och tolerans. Här får du möjlighet att göra skillnad och hjälpa andra.

Härjedalen är en av Sveriges till ytan största kommuner med gott om plats för varje invånare. Medborgarhuset med kommunförvaltningen ligger i Sveg. För att det ska vara nära till kommunal service finns även tre lokalkontor i kommunen. Som arbetstagare erbjuds du både friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. I Härjedalen finns fjäll, sjöar och skogar. Oavsett om du är intresserad av sommar- eller vinteraktiviteter finns här stora möjligheter året om. Du hittar mer information om kommunen på www.herjedalen.se

Publiceringsdatum
2014-06-30

Dina arbetsuppgifter
Härjedalens kommuns organisation består av fem olika förvaltningar: Kommunledningsförvaltningen, Förvaltningen för bildning, fritid och kultur, Samhällsbyggnadsförvaltningen, Miljö- och byggförvaltningen och Socialförvaltningen. Aktuell tjänst finns inom Kommunledningsförvaltningen med kommunchefen som närmaste chef. Inom den förvaltningen finns också Ekonomi, Personal, IT, Näringsliv, Arbete och Aktivitet.

I rollen som Kanslichef har du idag 12 har st underställda medarbetare inom områdena telefoni/växel, nämndsadministration, arkiv, vaktmästeri, samt sekreterare och registrator. Medarbetarna finns på orterna Sveg, Ytterhogdal, Hede och Funäsdalen. Förutom att tjänsten innebär verksamhets- och resultatansvar, utvecklingssamtal och lönesättning är du den som ansvarar för ärendeberedning inför olika möten, med såväl tjänstemän, politiker som kommuninvånare. Kansliet har en samordnings- och servicefunktion med ansvar för dokumenthantering och genomför planerings- och utredningsarbete av övergripande och allmän karaktär. Du ingår i kommunens ledningsgrupp och rapporterar direkt till kommunchefen.

Vem är du?
Du har relevant utbildning från högskola, gärna med inriktning på arbete inom offentlig förvaltning. Du har erfarenhet av att ha tjänstgjort inom kommunal verksamhet och i arbetsledande ställning.
Vi sätter stort värde på dina kompetenser där leda och följa upp arbetet är en förutsättning. Det är också viktigt att du kan stå fast vid principer och värderingar, informera, kommunicera och presentera såväl inom organisationen som till politier och kommuninvånare. Du har en mycket god svenska såväl i tal som i skrift och din förmåga att skriva och rapportera är mycket god. Vidare har du också en god analytisk förmåga, lär dig och kan snabbt sätta dig in i nya uppgifter. Att planera, organisera, följa instruktioner och procedurer är också av stor betydelse i den här rollen. Du har B-körkort.
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas.
Tillträde enligt överenskommelse.
Du söker tjänsten genom att göra en registrering på experis.se, id nummer 935295, så snart som möjligt, dock senast 2014-07-20. Intervjuer kan ske före ansökningstidens slut.

Kontaktperson för detta jobb
Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 070 - 377 20 63

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-07-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
AnnaKarin Bergqvist

Företag
Experis Sverige Huvudkontor

Adress
Experis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
1925681

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige Huvudkontor: