Handledare Halmstad 50%
Jobbpunkten AB / Personaltjänstemannajobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla personaltjänstemannajobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jobbpunkten AB i Halmstad,
Ängelholm,
Åstorp,
Perstorp,
Helsingborg eller i
hela Sverige Jobbpunkten har sedan vi grundades hösten år 2016 hjälpt arbetssökande ut på arbetsmarknaden. Vårt uppdrag i samarbete med Arbetsförmedlingen inom insatsen Rusta och Matcha (KROM) bygger på att hjälpa arbetssökande komma ut till arbete eller studier så snabbt som möjligt utifrån behov och förutsättningar. Vi arbetar kvalitativt och skräddarsytt där vi tänker långsiktigt och hållbart.
Vi på Jobbpunkten söker nu dig som gillar att arbeta med olika individer och att finna den perfekta matchningen vid en rekrytering samt ge sökande det rätta stödet och handledningen.
Som handledare har du ett trevligt bemötande och kan vägleda sökande med ett coachande förhållningssätt. Vidare är du trygg i din roll och förutom en god servicekänsla har du en personlighet där du vågar ta för dig och nätverka med olika företag.
Hos oss på Jobbpunkten ska du se resultaten som viktigast och att hjälpa våra arbetssökande till att nå sysselsättning på snabbast möjliga sätt och skapa nöjda deltagare inför framtiden. Vi ställer höga krav på handledarna och vi ser att det finns en säljande tävlingsinstinkt hos dig som gör att du kan växa in i din roll.
Dagarna består av att coacha och handleda våra sökande mot arbetsmarknaden och med stöd från personal som arbetar med praktisk support till handledaren ser vi även att du har god datorvana och gillar administration.
Du kommer ingå i ett arbetslag med drivna handledare som brinner för sitt arbete och har högt fokus på att ständigt uppnå resultat.
För att lyckas i rollen:
Arbeta med ett coachande förhållningssätt
Hantera olika arbetsuppgifter samtidigt
Strukturerad och gilla administration
Service- och resultatinriktad
Krav på handledarens kompetens
Alternativ 1
Kvalificering via tjänstespecifik utbildning och generell arbetslivserfarenhet.
Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, pedagogik, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Arbetslivserfarenhet:
Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Personen ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten.
Alternativ 2
Kvalificering via generell utbildning och tjänstespecifik arbetslivserfarenhet.
Publiceringsdatum2022-08-17UtbildningsbakgrundMinst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet:
Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrke eller arbetsuppgifter; Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete förarbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor, arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi, karriärvägledning, pedagogik.
Personen ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten.
Om anställningen
ErsättningLönetyp: Individuell lönesättning enligt överenskommelse
Provanställning och tidsbegränsad anställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressJobbpunkten AB
Linjegatan 3D
30250 HALMSTAD
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Halmstad".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Jobbpunkten AB (org.nr 559073-9032)
Linjegatan 3D (
visa karta)
302 50 HALMSTAD
Ansökan Via länken ovan
Kontakt Regionchef Jobbpunkten Ab
Fredrik Wind
Fredrik@jobbpunkten.nu 0103002000, 0763196696 Jobbnummer 6891937
Observera att sista ansökningsdag har passerat.