Handledare

AB Arbetskonsulterna i Sverige / Personaltjänstemannajobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla personaltjänstemannajobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Arbetskonsulterna i Sverige i Södertälje, Botkyrka, Sundbyberg, Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Din uppgift som handledare är att matcha, hitta jobb, coacha och motivera arbetssökande med det tydliga målet att de ska komma ut på arbetsmarknaden. Som handledare arbetar du med rätt metoder för att matcha arbetssökandes profiler mot arbetsgivares behov. Du kommer även att arbeta med att aktivt sälja in och marknadsföra tjänsten gentemot deltagare och arbetsgivare. Rollen:
• Hitta lediga tjänster, utöka nätverk samt samarbeta med arbetsgivare och matcha deltagare mot arbete
• Motivera deltagare
• Resultatansvar
• Kartläggning av deltagarens kompetens och intressen
• Individuella samtal samt seminarier för grupper
• Administration
• Kontakt med Arbetsförmedlingens handläggare

Vi söker dig som är prestigelös och har ett trevligt bemötande mot olika typer av människor.
Du är trygg i din roll som vägledare och rådgivare och har god kännedom om hur arbetsmarknaden fungerar. Förutom en god servicekänsla bör du ha en personlighet där du vågar ta för dig och ta kontakt och nätverka med företag .

Alternativ 1 Krav på handledarens kompetens - kvalificering via tjänstespecifik utbildning och generell arbetslivserfarenhet Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Personen ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten.

Alternativ 2 Krav på handledarens kompetens - kvalificering via generell utbildning och tjänstespecifik arbetslivserfarenhet Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrke eller arbetsuppgifter. - Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering - Omställningsarbete för arbetssökande - Studie- och yrkesvägledning - Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration) - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor - Arbete med social- och gruppsykologi - Karriärvägledning Personen ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten.

Arbetskonsulterna AB grundades 2011 och jobbar uteslutande med att få ut deltagare ut på arbetsmarknaden. Vi har ett prestigelöst team som strävar efter att nå resultat och hjälpa våra deltagare ut i arbete. Vi ger individuellt stöd för att hitta rätt arbete, samt stöd i att söka sig vidare till studier via vår studie och yrkesvägledare.

Publiceringsdatum
2017-03-13

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-30
Ange följande referens när du ansöker: Södertälje

Företag
AB ARBETSKONSULTERNA I SVERIGE

Adress
AB ARBETSKONSULTERNA I SVERIGE
Järnagatan 16
15156 SÖDERTÄLJE

Kontorsadress
Järnagatan 16

Jobbnummer
3371032

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Arbetskonsulterna i Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Arbetskonsulterna i Sverige: