Handläggare till receptionen, lokalpolisområde Gästrikland
Polismyndigheten, Polisregion Mitt / Receptionistjobb / Gävle
2018-09-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare till receptionen, lokalpolisområde Gästrikland" (publicerad 2019-12-23) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Mitt i Gävle,
Sandviken,
Tierp,
Söderhamn,
Östhammar eller i
hela Sverige Lokalpolisområde Gästrikland tillhör polisområde Gävleborg, tillsammans med lokalpolisområde Hälsingland. Polisområde Gävleborg är en del av Polismyndigheten Region Mitt. Vårt uppdrag är att ge service så att våra besökare är nöjda med tillgänglighet, bemötande och handläggningstider.
Som handläggare vid Polisens reception är du myndighetens ansikte utåt och du arbetar för våra besökare tillsammans med dina arbetskamrater i enlighet med polismyndighetens värderingar. Vi strävar efter att arbeta medarbetardrivet för att utveckla den enskilda individen och verksamheten.
Publiceringsdatum2018-09-18ArbetsuppgifterPolismyndigheten söker en handläggare till receptionen inom lokalpolisområde Gästrikland. Du kommer att tillhöra en grupp som huvudsakligen arbetar i receptionen i Gävle, men tjänstgöring kan även förekomma i Sandviken.
Fokus i arbetet är att ge våra besökare god service så att de är nöjda med tillgänglighet, bemötande och handläggningstider. Arbetsuppgifterna innebär i exempelvis:
• handläggning av resehandlingar och pass
• ta emot anmälningar
• hittegods- och delgivningsärenden
• administration gällande ordningsböter
• registrering av exempelvis tillståndsansökningar
• viss hantering av inlämnade vapen
• utskrifter av inspelade förhör
• posthantering
Arbetsuppgifter kan komma att förändras, eller utökas, över tid.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• minst ett års erfarenhet av administrativt arbete
• erfarenhet av arbete med kundkontakter
• erfarenhet att arbeta i olika datasystem
• god erfarenhet av Officepaketet
• godkänd gymnasieutbildning
• körkort B
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• goda kunskaper i engelska
MERITERANDE:
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet från arbete som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
• arbete inom polisen
• arbete inom statlig förvaltning
PERSONLIGA EGENSKAPER:
Vi söker dig som:
• är serviceinriktad med ett kundorienterat förhållningssätt
• har en god förmåga att samarbeta både internt och externt
• är ansvarstagande, noggrann och strukturerad
• är flexibel och intresserad av utveckling
• har en god kommunikationsförmåga
• kan hantera stressiga situationer
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Du kommer genomgå en obligatorisk två veckors kurs, som avslutas med en certifiering, under de första 6 månaderna. Den inledande teoretiska utbildningen om fem dagar är förlagd dagtid på vardagar.
ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll och säkerhetsintervju enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på
www.polisen.se/personuppgifter/rattigheterHar du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan till ansvarig rekryterare Lilian Westin 072-242 62 27.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Veckoplanerad dag/kvällstid. Schema. Tillsvidareanställning Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-27
Ange följande referens när du ansöker: C21771/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Eriksson 010-567 76 92
FöretagPolismyndigheten, Polisregion Mitt
AdressPolismyndigheten, Polisregion Mitt
Box 3007
75003 Uppsala
KontorsadressSvartbäcksgatan 49 75003 Uppsala
Jobbnummer 4353454
Observera att sista ansökningsdag har passerat.