Handläggare myndighetsärende
Polismyndigheten, Rättsavdelningen / Ekonomiassistentjobb / Kiruna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Kiruna,
Gällivare,
Jokkmokk,
Pajala,
Överkalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen i Kiruna,
Luleå,
Skellefteå,
Lycksele,
Umeå eller i
hela Sverige Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015 och består av drygt 28 500 medarbetare och organiseras i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar och ett kansli. Rättsavdelningen utövar Polismyndighetens rättsliga styrning och bistår med juridiskt stöd till hela Polismyndigheten. Vidare ansvarar avdelningen för hantering av allmänna handlingar samt för handläggning av förvaltningsärenden.
Rättsavdelningens Informationsförvaltningsenhet söker nu en handläggare myndighetsärende till Registerförvaltningen med placering i Kiruna.
Publiceringsdatum2015-03-18ArbetsuppgifterArbetet som handläggare myndighetsärenden innebär att handlägga olika ansökningar av registerutdrag och att registervårda polisiära IT-system. I arbetet ingår också telefonsupport till allmänheten och myndigheter samt att handlägga övriga ärenden som faller inom enhetens arbetsområden.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• 3-årig gymnasieutbildning, gärna inom samhällsvetenskap alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• erfarenhet av handläggnings-/utredningsarbete alternativt relevant högskoleutbildning för verksamhetsområdet
• god förmåga och vana att uttrycka dig i tal och skrift
• god dator- och telefonvana
• goda kunskaper i svenska och engelska
Det är meriterande om du har:
• kunskaper i juridik, inom relevant lagstiftning
• erfarenhet av arbete med Polisens IT-system
• erfarenhet av eller kännedom om Lean production
• dokumenterade språkkunskaper främst i engelska
Vår syn på dig:
Arbetsuppgifterna ställer krav på god samarbetsförmåga samt att du har en positiv attityd, är serviceinriktad och flexibel. Vidare bör du vara initiativtagande och självständig samt ansvarskännande och noggrann. Vi förutsätter att du arbetar i enlighet med Polisens värdegrund.
Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna.
ÖVRIGT
Som medarbetare inom Polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för Polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för Polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för Polisen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med ansvarig rekryterare.
Läs mer på polisen.se/ledigajobb
Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Flextid tillämpas. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse., upphör: 2015-12-31 . Allmän visstidsanställning som handläggare i funktion som handläggare myndighetsärenden, dock längst till och med 2015-12-31.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-29
Ange följande referens när du ansöker: C1185/2015
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKjell-Göran Hansi, Tf gruppchef 010-56 35279
Facklig kontaktJeanette Snöfjäll, ST 010-56 35351
Anna Owens, SACO-S 076-767 44 70
Lotta Hyltenfeldt, Seko 073-331 59 90
FöretagPolismyndigheten, Rättsavdelningen
AdressPolismyndigheten, Rättsavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30 10226 Stockholm
Jobbnummer 2209390
Observera att sista ansökningsdag har passerat.